راهنمای کسب درآمد در Upwork: نکات، تاکتیک‌ها و استراتژی‌های کاربردی

درآمدزایی از upwork

Upwork یک بازار برای آزادکاران در زمینه‌های نویسندگی، طراحی گرافیک و توسعه وب است. این وب‌سایت به حرفه‌ای‌ها کمک می‌کند تا پروژه‌ها را پیدا کرده، با مشتریان ارتباط برقرار کرده و درآمد کسب کنند.

اگر شما یک آزادکار تازه‌کار هستید یا فقط شروع به فعالیت جانبی آنلاین کرده‌اید، می‌توانید تجربه ارزشمندی کسب کنید بدون اینکه همیشه بخواهید به مشتریان درخواست بدهید. اما این سایت پر از آزادکاران جدید است که مایل به پذیرش کار با نرخ پایین‌تر هستند که ممکن است بر روی پتانسیل درآمدزایی شما تأثیر بگذارد.

Upwork این امر را آسان‌تر می‌کند تا کارها را پیدا کرده و بیشترین میزان درآمد را بدست آورید، اما به دقت در مورد پروژه‌هایی که می‌خواهید درخواست دهید فکر کنید. برای اطلاعات بیشتر، مقاله درامدزایی از سایت فریلنسر را نیز مطالعه کنید.

درآمدزایی از Upwork

چگونه در Upwork پول درآوریم؟

  1. پروفایل قوی و صادقانه‌ای را تنظیم کنید.

پروفایل شما همانند یک رزومه عمومی برای کارفرمایان بوده و باید آن را پر کنید. شما نمی‌توانید بدون یک پروفایل درخواست کار کنید.

نوع کاری که می‌خواهید انجام دهید، حوزه‌های خاصی که در آن مهارت دارید و سطح مهارت خود را پر کنید. همه این‌ها بر مبنای گزارش شخصی شما است، بنابراین صادق باشید. اگر برای کارهایی استخدام شوید که نمی‌توانید به آنها بپردازید، حساب شما ممکن است مسدود یا بسته شود.

سپس عکس پروفایل خود را اضافه کرده و توضیحات دقیقی از پس‌زمینه خود بیافزایید. می‌توانید لینک‌ها به نمونه‌کارها یا نمونه‌های خاصی ارائه دهید. همچنین می‌توانید اطلاعات مربوط به تحصیلات، تعداد ساعت کار در هفته، موقعیت و نرخ ترجیحی خود را پر کنید. اگر مطمئن نیستید چه میزان هزینه باید درخواست دهید، نرخ‌های دیگر آزادکاران را بررسی کنید که تجربه مشابهی دارند.

Upwork معمولاً پروفایل شما را در عرض 24 ساعت تأیید می‌کند، با فرض آن‌که پروفایل شما قابل تأیید و دقیق باشد. سپس می‌توانید به کار خود بپردازید.

  1. یک طرح عضویت انتخاب کنید.

Upwork دو طرح عضویت برای آزادکاران ارائه می‌دهد: پایه و پلاس.

  • پایه:

این طرح رایگان است، اما برای ارتباط با مشتریان بالقوه هزینه‌  پرداخت خواهید کرد. آزادکاران در طرح پایه هر ماه 10 «اتصال» رایگان دریافت می‌کنند، که نمادهای داخلی پلتفرم هستند و برای ارسال پیشنهادات به مشتریان استفاده می‌شوند. همچنین می‌توانید هر اتصال اضافی را با هزینه 0.15 دلار خریداری کنید که به صورت بسته‌های 10، 20، 40، 60 و 80 واحدی عرضه می‌شوند. اتصال‌ها می‌توانند کسب شده و گاهی اوقات Upwork توکن‌ها را در طول تبلیغات اختصاص دهد. تعداد مشخصی از اتصال‌های استفاده نشده می‌توانند به ماه بعد منتقل شوند، اما در صورت استفاده نشدن در یک سال منقضی می‌شوند.

اگر کسی با شما تماس بگیرد، نیازی به استفاده از هیچ اتصالی ندارید. هر چه پروفایل شما بیشتر دیده شود، احتمالاً بیشتر از سمت مشتریان پتانسیل پیشنهاد کار خواهید داشت. نمایش بهترین کارهایتان یا برجسته کردن تجربه‌های خاص می‌تواند به شما کمک کند تا برجسته شوید. اگر تازه کار هستید، تجربه کار داوطلبانه نیز مهم است.

طرح پایه همچنین شامل محافظت از پرداخت برای پرداخت‌های ساعتی و مبتنی بر پروژه است.

  • پلاس:

این طرح با هزینه 14.99 دلار در ماه است و شامل همه موارد طرح پایه است، همچنین:

  • 80 اتصال در ماه.
  • دید به آنچه که رقبا برای یک کار پیشنهاد داده‌اند.
  • گزینه حفظ درآمد به صورت محرمانه.
  • قابلیت سفارشی‌سازی URL پروفایل شما.
  • پروفایل به علت عدم فعالیت هرگز پنهان نمی‌شود.
  1. با کارفرمایان معتبر ارتباط برقرار کنید.

از اتصالات خود برای ارسال پیشنهادات کار در زمینه‌های خود استفاده کنید. پیشنهادات باید شامل نامه‌ای معرفی، مبلغ دلخواه شما و پاسخ به سوالاتی باشند که مشتری در آگهی درج کرده است. همچنین می‌توانید نمونه‌هایی از هر کاری که فکر می‌کنید مرتبط باشد، ارسال کنید.

قبل از درخواست برای یک پروژه، نظری از اعتبار کارفرما پیدا کنید.  Glassdoor و جستجوی تازه‌های خبری درباره کارفرما در گوگل، مکان‌های خوبی برای شروع تحقیقات هستند.

سیستم امتیازدهی Upwork به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید با کدام کارفرمایان واقعاً کار کنید و به دیگران بگویید که آیا می‌خواهند شما را استخدام کنند یا خیر.

همانند اوبر یا لیفت، هر دو طرف یکدیگر را پس از اتمام قرارداد ارزیابی می‌کنند. کارفرمایان بر اساس یک مقیاس پنج ستاره امتیاز داده می‌شوند و امتیازات آنها در صفحات آنها قابل مشاهده است. امتیازات از مشتریان شما امتیاز موفقیت شغلی شما را تشکیل می‌دهند که درصدی از تعداد پروژه‌ها است که با رضایت مشتری به اتمام رسیده‌اند.

حتی اگر همه چیز به خوبی ارزیابی شود، ارتباط و پرداخت‌ها را در داخل سایت انجام دهید. ثبت رفتارها از هر دو طرف کلاهبرداری را از بین می‌برد.

  1. Upwork

    قیمت خود را مشخص کرده و شروع به کار کنید.

Upwork از درآمد شما سهمی می‌گیرد. ساختار هزینه بر اساس میزان کل مبلغی است که با یک مشتری برای مدت زمانی به توافق می‌رسانید، بنابراین هر چه بیشتر با یک مشتری کار کنید، سهم گرفته شده کمتر خواهد بود. انتظار می‌رود upwork مبلغ زیر را بگیرد:

  • 20٪ برای اولین 500 دلاری که با یک مشتری به توافق می‌رسانید.
  • 10٪ برای کل مبالغی که با یک مشتری بین 500.01 دلار و 10،000 دلار به توافق می‌رسانید.
  • 5٪ برای کل مبالغ که با یک مشتری به توافق می‌رسانند که از 10،000 دلار فراتر می‌رود.

نرخ ساعتی شما در upwork، قبل از کاهش سرویس است. بنابراین اگر نرخی مانند 20 دلار برای هر ساعت برای کار اول خود در لیست کنید، می‌توانید انتظار داشته باشید هر ساعت بعد از کاهش 20٪ از مبلغ خواهید گرفت. هنگامی که شما با این مشتری روی 500 دلار توافق کردید، هزینه به 10٪ کاهش می‌یابد و شما هر ساعت 18 دلار درآمد خواهید داشت.

وقتی نرخی برای یک کار ثابت مذاکره می‌کنید، ایده مشابهی دارد: اگر برای یک کار 400 دلار درخواست می‌کنید، شما پس از کاهش 20٪ مبلغ 320 دلار دریافت خواهید کرد. هنگامی که با این مشتری روی 500 دلار توافق کردید، هزینه به 10٪ کاهش می‌یابد.

اگر برای یک کار با نرخ کم درخواست کار گرفتید، آن را با قیمت پیشنهادی قبول نکنید. با مشتری مذاکره کنید تا قیمتی را پیدا کنید که مناسب باشد.

  • پروژه‌های ساعتی

تمام پروژه‌های ساعتی در دفتر کار شما ثبت می‌شوند که در برنامه دسکتاپ Upwork قرار دارد. با این ویژگی فعال، برنامه یک سوابق دقیق از پیشرفت شما در یک پروژه نگه می‌دارد. این برنامه زمان شما را در چرخه‌های صورتحساب 10 دقیقه‌ای ردیابی می‌کند و ضربات کلید، اسکرولینگ و کلیک‌ها را ثبت می‌کند. همچنین از زمانی به صورت دوره‌ای تصویر برداری می‌کند.

همچنین می‌توانید هر زمان که خواستید، دفتر کار را فعال و غیرفعال کنید و به صورت دستی کار را ثبت کنید، اما استفاده از این ابزار به شما کمک می‌کند تا برای سرویس به نام محافظت ساعتی پیدا کنید. این سرویس اطمینان می‌دهد که می‌توانید ثابت کنید که کار را انجام داده‌اید، حتی اگر مشتری امتناع کند.

  • پروژه‌های ثابت مبلغ

پرداخت برای پروژه‌های ثابت مبلغ ساده‌تر است. شخص یا شرکتی که با شما قرارداد می‌کند، باید مقداری پول را در هنگام توافق به اختیار بگذارد. کارفرما همچنین باید نقاط عطفی را مشخص کند که از مسیر به کار پایان می‌دهند. شما با رسیدن به این نقاط عطف، بخشی یا تمام پیش‌پرداخت را دریافت خواهید کرد و بخش باقی‌مانده پس از اتمام همه چیز پرداخت خواهد شد.

  1. وجه دریافت کنید.

آزادکاران Upwork می‌توانند پرداخت‌های ایمن خود را از طریق پی‌پال، واریز مستقیم یا انتقال وجه انجام دهند.

تمام پروژه‌های ساعتی شما هفتگی واریز می‌شوند. شما بعد از بررسی کار توسط مشتری و 10 روز پس از پایان دوره پرداختی خواهید داشت. اگر یک پروژه قبل از اتمام لغو شود، در آن زمان محافظت ساعتی و نقاط عطف مفید خواهند بود. اگر فکر می‌کنید که به شما به عادلانه پرداخت نشده است، upwork دارای یک فرآیند حل اختلاف است.

برای اطلاعات بیشتر مقاله درامد زایی از هوش مصنوعی را مطالعه کنید.

شما هم دیدگاه خود را بنویسید.