رازهای موفقیت در تحقیق کلمات کلیدی با استفاده از Google Keyword Planner

Google keyword planner

Google Keyword Planner یکی از متداول‌ترین ابزارهای تحقیق در مورد کلمات کلیدی است و مدت طولانی در دسترس بوده است. مزیت استفاده از Google Keyword Planner برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی این است که رایگان است و از داده‌های گوگل استفاده می‌کند. اگر نمی‌دانید از کدام ابزار استفاده کنید، Keyword Planner یک انتخاب ایمن است که می‌تواند به تقریبا هر کسی ارزش ارائه دهد. در این مقاله، ما به بررسی چگونگی بهره‌برداری از Keyword Planner برای نیازهای تحقیق در مورد کلمات کلیدی می‌پردازیم.

Google Keyword Planner چیست؟

Google Keyword Planner یک ابزار رایگان در گوگل ادز است که به بازاریابان دیجیتال در تلاش‌های تحقیقی خود، معمولاً برای کمپین‌های جستجو، هر دو نوع پرداختی و طبیعی، کمک می‌کند. این ابزار انواع مختلف “کلمات کلیدی” یا “عبارات جستجو و اصطلاحات” مرتبط با کسب‌وکار شما را برجسته می‌کند. حجم جستجوی ماهانه برای برخی از کلمات کلیدی خاص را تخمین می‌زند و میزان هزینه برای هدف‌گیری آنها با یک کمپین پرداختی را مشخص می‌کند.

در حالی که هدف اصلی از Keyword Planner برای کمپین‌های پرداختی برای جستجو بود، اما این ابزار به عنوان یک منبع رایگان برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی ارزشمند است.

چرا از Google Keyword Planner  استفاده کنیم؟

Google Keyword Planner امکان جستجوی اطلاعات در مورد کلمات کلیدی را به صورت رایگان ارائه می‌دهد. بسیاری از ابزارها نیازمند اشتراک پرداختی هستند، اما Keyword Planner یک جایگزین رایگان است که به شما اجازه می‌دهد تا تحقیقاتی در مورد کلمات کلیدی انجام دهید. این ابزار دارای مزایای زیادی است، از جمله قابلیت یافتن کلمات کلیدی جدید مرتبط با هدف شما و تعداد بارهایی که مصرف‌کنندگان هر ماه برای آن‌ها جستجو می‌کنند.

اگر هنوز به هیچ ابزار پرداختی دسترسی ندارید،  Keyword Planner می‌تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید که چه چیزی برای شما در یک ابزار تحقیق در مورد کلمات کلیدی مهم است، بنابراین بدانید که ویژگی‌هایی که باید در زمان خرید دور از چشم داشته باشید.

حالا بیایید مراحل را برای راه‌اندازی Keyword Planner طی کنیم و یک گام نزدیک‌تر به اهداف تحقیق در مورد کلمات کلیدی شما برداریم.

  1. ایجاد یک حساب کاربری

برای بهره‌برداری از Google Keyword Planner، نیاز به یک حساب گوگل دارید. اگر حساب کاربری دارید، باید وارد شوید.

  1. ورود به سیستم

با ایجاد حساب کاربری جدید، وارد Google Keyword Planner شوید.

  1. انتخاب یک وظیفه

پس از ورود به Google Keyword Planner، شما با دو گزینه “کشف کلمات کلیدی جدید” و “دریافت حجم جستجو و پیش‌بینی” روبرو می‌شوید. اگر مطمئن نیستید کدام گزینه را انتخاب کنید، بیایید امتحان کنیم و یکی را امتحان کنیم!

  • کشف کلمات کلیدی جدید

یافتن کلمات کلیدی جدید یک گزینه عالی است زمانی که به دنبال توسعه کلمات کلیدی، عبارات یا موضوعاتی برای دامنه خود هستید. همچنین می‌توانید از URL دامنه استفاده کنید تا پیشنهاداتی را که با کسب‌وکار شما مطابقت ندارند، حذف کنید. این به شما ایده‌هایی برای کلمات کلیدی مرتبط، حجم جستجو ماهانه، میزان تغییرات در تقاضا در یک سال، سطح رقابت و هزینه پر کلیک (CPC) را ارائه می‌دهد. شما دارای گزینه‌هایی هستید که می‌توانید جستجو را گسترش دهید تا ایده‌های کلمات کلیدی متنوع‌تری برایتان داشته باشید. همچنین می‌توانید آن را به معیارهای دلخواه برای موقعیت جغرافیایی، زبان و بازه‌های زمانی مورد نظر خود تنظیم کنید. اگر بخواهید حتی دقیق‌تر شوید، بسته به موضوعات جستجوی شما، گزینه‌هایی برای تنظیمات مانند برند یا غیربرند، کالاهای جدید یا دست دوم به شما ارائه می‌شود.

  • دریافت حجم جستجو و پیش‌بینی

رابط کاربری این گزینه بسیار به رابط کاربری “کشف کلمات کلیدی جدید” شباهت دارد. یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌ها در اینجاست که شما کلمه‌های کلیدی را که به خصوص می‌خواهید تحقیق کنید، وارد می‌کنید، در حالی که ابزار کشف ایده‌های دیگر را برای شما ارائه می‌دهد. هنگامی که کلمات کلیدی خود را ارسال می‌کنید، دوباره با حجم جستجو، تغییرات سه ماهه، تغییرات یک ساله، امتیاز رقابت و قیمت‌های پر کلیک پایین و بالا مواجه می‌شوید.

  1. تعریف معیارهای خود

شما دو گزینه برای شروع جستجو دارید. یکی این است که با کلمات کلیدی جستجو کنید و یا با شروع از URL وب‌گاه شروع کنید. اگر یک وب‌گاه تازه تاسیس دارید و از برخی رقبا در این حوزه آگاه هستید، ممکن است بخواهید از موفقیت آن‌ها برای راهنمایی در استراتژی خود استفاده کنید. استفاده از ویژگی “شروع با یک وب‌گاه” یک انتخاب عالی برای این است. این امکان را ارائه می‌دهد تا از تمامیت کل وب‌گاه یا یک صفحه خاص و مکان خاص استفاده کنید.

  1. دریافت داده‌های خود

ما از گزینه “کشف کلمات کلیدی جدید” استفاده خواهیم کرد تا ببینیم که چه سطحی از داده‌ها را می‌توانیم بدست آوریم. می‌توانید ببینید که برای کلمه کلیدی،Keyword Planner  اطلاعات کلمه کلیدی و ایده‌های مرتبط را برای ما فراهم می‌کند. اگر می‌خواهید به دانسته‌های دقیق‌تر دست پیدا کنید، می‌توانید موقعیت جغرافیایی و دامنه زمانی را تغییر دهید، دامنه جستجو را افزایش دهید و گزینه‌های خود را تنظیم کنید. حال که داده‌های بزرگی دارید، ممکن است بخواهید آن‌ها را به اشتراک بگذارید؛ و برای این کار دو گزینه برای شما وجود دارد. می‌توانید داده‌ها را از طریق یک فایل CVS یا Google Sheets در گوشه بالا و سمت راست دانلود کنید. این به شما امکان می‌دهد که داده‌ها را برای نیازهای خود تغییر و فیلتر کنید.

نتیجه گیری:

هرچند این راهنما نوری بر روی ویژگی‌های در دسترس در Google Keyword Planner برای سئو افکنده است، اما دنیایی کامل از اطلاعات درباره سایر قابلیت‌هایی که این ابزار می‌تواند ارائه دهد وجود دارد، چه برای سئو، بازاریابی پرداختی یا حتی یادگیری عمومی. همیشه می‌توانید به مستندات ارائه‌شده توسط گوگل مراجعه کنید. شاید شما از Google Keyword Planner آشنایی دارید و آماده به دست آوردن یک چیز جدید هستید. در این صورت، بهتر است 24 جایگزین برتر Google Keyword Planner را توسط الای شوارتز بررسی کنید. صدها، اگر نه هزاران ابزار بر روی بازار وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا اهداف خود را دست‌یابی کنید، اما شروع کردن نباید به نظر ممکن نیاید. امروز با Google Keyword Planner شروع کنید و یک گام نزدیک‌تر به دست‌یابی اهداف خود بروید!

شما هم دیدگاه خود را بنویسید.