impression share چیست؟ نحوه افزایش impression share

impression share

سهم نمایش یا impression share چیست؟

سهم نمایش یا impression share یک معیار تبلیغاتی است که عملکرد آگهی‌های شما را با عملکرد سایر آگهی‌ها در همان دسته مقایسه می‌کند. این مقایسه با مقایسه تعداد کل نمایش‌های آگهی‌های شما با تعداد نمایش‌هایی که ممکن است دریافت کند، محاسبه می‌شود.

هر بار که آگهی‌‌‌‌تان در یک صفحه وب نمایش داده می‌شود، آن به عنوان یک نمایش محسوب می‌شود. دلایل مختلفی وجود دارد که باعث افزایش نمایش‌های آگهی‌ها می‌شوند، به ویژه وقتی که کلمات کلیدی شان دقیق، جذاب و مرتبط باشند.

وقتی شما سهم نمایش را ردیابی می‌کنید، نمایش واضحی از این دارید که آگهی‌‌‌‌تان چقدر عملکرد می‌کند و چگونه می‌توانید آن را به مرور زمان بهبود بخشید – به ویژه از طریق کلمات کلیدی. در حالی که متریک‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانند عملکرد آگهی‌های شما را ردیابی کنند، سهم نمایش به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف آگهی‌تان را شناسایی کنید تا بتوانید آن را اصلاح کرده و جذاب‌تر کنید.

impression share

impression share چیست؟

انواع سهم نمایش

  1. سهم نمایش در جستجو

سهم نمایش در جستجو، سهم نمایش آگهی‌های شما در شبکه جستجو است. به گفته گوگل، شبکه جستجو “یک گروه از وب‌سایت‌های مرتبط با جستجو است که آگهی‌های شما ممکن است در آنها نمایش داده شود” که شامل نتایج جستجوی گوگل، برنامه‌های گوگل مانند نقشه‌ها و خرید، و همچنین وب‌سایت‌های شرکای جستجوی گوگل می‌شود. این معیار نسبت نمایش‌هایی که آگهی‌تان دریافت می‌کند به تعداد نمایش‌هایی که ممکن است در شبکه جستجو دریافت کند، محاسبه می‌کند.

این معیار به شدت تحت تأثیر بودجه است. اگر بودجه روزانه کمی در گوگل داشته باشید، آگهی شما پس از رسیدن به بودجه دیگر نمایش داده نخواهد شد. این به این معناست که آگهی شما ممکن است نمایش‌ها را دریافت کند، اما همچنان به دلیل این محدودیت روزانه از برخی نمایش‌ها دچار می‌شود.

اگر به دنبال هزینه کردن بیشتر در کمپین خود نیستید، یکی دیگر از راه‌ها برای بهبود سهم نمایش در جستجو، تمرکز بر روی امتیاز کیفیت، هدف، پیشنهاد و نرخ تبدیل آگهی‌هایتان است. این متریک‌ها کارآیی آگهی شما را ارزیابی می‌کنند و بهبود آنها منجر به افزایش درگیری خواهد شد.

 

  1. سهم نمایش در نمایش شبکه

گوگل شبکه نمایش خود را به عنوان یک گروه بیش از دو میلیون وب‌سایت، ویدیو و برنامه تعریف می‌کند که آگهی‌ها در آنها ممکن است نمایش داده شود. سایت‌های شبکه نمایش تا 90٪ از کاربران اینترنت را دربرمی‌گیرند و می‌توانند آگهی‌های شما را در یک زمینه خاص یا به یک مخاطب خاص نمایش دهند.

با کمپین‌های نمایش، می‌توانید موقعیت‌های آگهی خود را برای بهبود سهم نمایش افزایش دهید، اما باید بودجه خود را برای پذیرش این افزایش نیز تنظیم کنید. یا می‌توانید تعداد مکان‌های خود را کاهش دهید تا کمپین شما هزینه‌ای موثرتر داشته باشد، اما این کار باعث کاهش فراوانی نمایش آگهی شما خواهد شد. بهترین رویکرد آزمایش تعداد مکان‌ها است تا به نقطه‌ای برسید که سهم نمایش را بهینه سازید بدون اینکه از بودجه کمپین خود عبور کنید.

 

  1. سهم نمایش هدف

سهم نمایش هدف یک رویکرد خودکار به حراجی آگهی‌ها فراهم می‌کند. با این ابزار، می‌توانید برای کمپین خود پیشنهادات خودکار تنظیم کنید، که آگهی‌تان را امکان دسترسی به بالاترین نقطه از SERP می‌دهد. و با یک موقعیت برجسته‌تر در صفحه نتایج جستجو، آگهی تان احتمالاً به مرور زمان نمایش‌های بیشتری را دریافت خواهد کرد.  اگرچه سهم نمایش فقط برای هر کمپین در دسترس است، می‌توانید سهم نمایش هدف را برای تمام کمپین‌های خود به صورت همزمان ردیابی کنید. همچنین امکانات بسیاری برای سفارشی‌سازی آن وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توانید آن را برای حراجی برخی از بخش‌های صفحه – مانند نیمه بالا – یا برای زمان‌ها و مکان‌های خاص تنظیم کنید.

 

  1. سهم نمایشAdwords

می‌خواهید چگونه به داده‌های سهم نمایش آگهی‌هایتان در Google Ads دسترسی پیدا کنید؟

با ورود به حساب Ads خود، به بخش کمپین‌ها بروید > ستون‌ها > تغییر ستون‌ها > معیارهای رقابتی > سهم نمایش، سپس روی ذخیره کلیک کنید. حالا، سهم نمایش شما در یک جدول ظاهر می‌شود که می‌توانید آن را دانلود کنید.

 

  1. سهم نمایش تطبیق دقیق

سهم نمایش تطبیق دقیق همانند اسمش به نظر می‌رسد. این معیار نمایش‌هایی را که آگهی شما دریافت کرد مقایسه می‌کند با تعدادی که می‌توانست برای جستجوهای دقیقاً مطابق کلمات کلید شما دریافت کند. شما می‌توانید از سهم نمایش تطبیق دقیق برای تمرکز بر روی کلمات کلید خود و بهبود آگهی‌هایتان استفاده کنید.

 

  1. سهم نمایش گمشده در جستجو

ستون “سهم نمایش گمشده در جستجو (بودجه)” به شما درصد نمایش‌هایی که به دلیل بودجه خود از دست می‌دهید نشان می‌دهد. درصد بالا در اینجا ممکن است به این معنا باشد که سرمایه‌گذاری در بودجه بزرگتر ممکن است تلاشات تبلیغاتی و فروش شما را در طولانی مدت افزایش دهد.

ستون “سهم نمایش گمشده در جستجو (رتبه)” به شما تعداد نمایش‌هایی که به دلیل رتبه پایین از دست می‌دهید نشان می‌دهد. اگر این درصد بالا باشد، تبلیغ‌کنندگان باید در نظر داشته باشند که چگونه می‌توانند رتبه خود را از طریق امتیاز کیفیت و نرخ پرداخت بر کلیک افزایش دهند. امتیاز کیفیت عملکرد گذشته کلمات کلیدهای شما، ارتباط آگهی شما، تجربه صفحه نمایه و نرخ کلیک انتظاری را ارزیابی می‌کند.

در صورتی که در سهم نمایش گمشده در جستجو، رتبه شما بالا باشد، در نظر بگیرید که چگونه می‌توانید با بهینه‌سازی کلمات کلید و دارایی‌های خلاقانه کمپین خود را اصلاح کنید. یک آگهی مرتبط با کلمات کلید مناسب در SERP رتبه بالاتری خواهد داشت، که می‌تواند به نمایش‌ها، کلیک‌ها و فروش بیشتری منجر شود.

اگر می‌خواهید سهم نمایش را به صورت دستی برای یک آگهی مشخص محاسبه کنید، فرمول زیر می‌تواند به شما کمک کند:

سهم نمایش = تعداد کل نمایش‌های ممکن / تعداد نمایش‌های دریافتی

همچنین می‌توانید این فرمول را به گونه‌ای تغییر دهید که تعداد کل نمایش‌های قابل دریافت توسط آگهی شما محاسبه شود.

impression share

خلاصه impression share چیست؟

سهم نمایش متریکی مفید است برای تعیین اینکه کمپین تبلیغاتی چقدر عملکرد می‌کند و تیم شما چه کاری می‌تواند انجام دهد تا به حداکثر برساند. با ردیابی سهم نمایش، می‌توانید پیشنهادات را خودکار کنید، بودجه خود را بهینه کنید و کلمات کلید و امتیاز کیفیت را ردیابی کنید تا به مخاطبان هدف خود بیشتر و بیشتر دست یابید و آگاهی برند بیشتری ایجاد کنید.

شما هم دیدگاه خود را بنویسید.