CTR چیست؟ نرخ کلیک و اهمیت آن در بازاریابی آنلاین

نرخ کلیک (CTR) به درصد افرادی اشاره دارد که روی یک لینک خاص یا تبلیغات کلیک می‌کنند از مجموع کل افرادی که آن را مشاهده می‌کنند. این معمولاً به عنوان یک معیار برای اندازه‌گیری کارایی یک کمپین بازاریابی آنلاین استفاده می‌شود. نرخ کلیک به شما کمک می‌کند تا مشتریان خود را درک کنید. این نرخ، درصد افرادی که روی تبلیغات کلیکی شما کلیک می‌کنند و برای محصولات و خدمات شما جستجو می‌کنند را اندازه‌گیری می‌کند.

بهینه‌سازی نرخ کلیک برای کسب‌وکارها، به ویژه شرکت‌های محور محصول، برای بهره‌برداری حداکثری از کمپین‌های بازاریابی آنلاین، تبلیغات و بازدیدهای صفحه بسیار مهم است. هنگام اجرای کمپین‌های بازاریابی، حداکثر کردن امکانات برای تولید سرنخ‌ها و تبدیلات جدید مهم است.

یک بخش حیاتی از اجرای یک کمپین دیجیتال، تمرکز بر روی کلمات کلیدی مناسب برای نوع تبلیغ است. تعداد زیادی ابزار موجود است که به کسب‌وکارها و محصولات کمک می‌کنند تا ارزش کلمات کلیدی و تعداد جستجوهای مرتبط با یک اصطلاح خاص را تعیین کنند.

CTR چیست؟ چگونه نرخ کلیک را محاسبه کنیم؟

نرخ کلیک (CTR) را می‌توان با تقسیم تعداد بارهای نمایش تبلیغات یا صفحه شما بر تعداد کلیک‌های دریافتی محاسبه نمود.

فرمول محاسبه نرخ کلیک به صورت زیر است:

 نرخ کلیک= تعداد کلیک کل/ تعداد نمایش کل

– تعداد کلیک کل: تعداد کل کاربرانی است که روی تبلیغات/لیست‌ها/ایمیل‌ها کلیک کرده‌اند. به عنوان مثال، در یک کمپین ایمیل، تعداد کلیک کل، تعداد افرادی است که ایمیل را باز کردند.

تعداد نمایش کل: تعداد کل کاربرانی است که تبلیغات/لیست‌ها/ایمیل‌های مرتبط با لینک خاص را مشاهده کردند. به عنوان مثال، در یک کمپین ایمیل، تعداد گیرندگان ایمیل، تعداد نمایش کل است.

نرخ کلیک بالا معمولاً نشان می‌دهد که مشتریان تبلیغات و لیست‌های شما را می‌بینند و مفید می‌یابند. جنبه مهمی از نرخ کلیک، کلمات کلیدی هستند که رتبه تبلیغات را تعیین می‌کنند. کلمات استفاده شده در تبلیغات باید به کسب‌وکار و آنچه بیشترین افراد جستجو می‌کنند، مرتبط باشد. این اطمینان حاصل می‌کند که کاربر بر روی تبلیغات کلیک می‌کند.

CTR نرخ کلیک خوب چیست؟

یک نرخ کلیک خوب بستگی به صنعت دارد. برای یک نرخ کلیک خوب، عدد مشخصی وجود ندارد. یک نرخ کلیک خوب همیشه بالاتر از استاندارد متوسط صنعت است.

عوامل زیادی بر نوع‌های مختلف نرخ کلیک تأثیر می‌گذارند. به عنوان مثال، صنایع مختلف نشان می‌دهند که میانگین نرخ کلیک در تبلیغات جستجو (مثل تبلیغات گوگل) بین ۶ تا ۷ درصد و برای تبلیغات بنر (مثل نمایش گوگل)، ۰.۴۶ درصد است. همچنین، یک نرخ کلیک موفق برای بازاریابی ایمیل در بازه ۱.۲۵ تا ۵.۱۳ درصد تلقی می‌شود، زمانی که از پیام‌های شخصی‌سازی شده و کمپین‌های مبتنی بر رفتار استفاده می‌شود. در برخی موارد حتی ممکن است به نرخ کلیک بیشتر از ۲۰ درصد دست یابید.

اگر نرخ‌های نرخ کلیکی که مشاهده می‌کنید کمتر از آنچه در صنعت خود مشاهده می‌کنید باشد، آن‌گاه باید لیست کلمات کلیدی خود را بهبود ببخشید و اطمینان حاصل کنید که کلماتی که استفاده می‌کنید، مرتبط با کسب‌وکار شما هستند. علاوه بر این، بهتر است یک توصیه فراخوان بر روی تبلیغات داشته باشید و یک آزمایش اجرا کنید تا ببینید کدام ویژگی‌ها و توصیه‌ها با نام تجاری شما تناسب دارند.

CTR چیست؟ نحوه‌ی اندازه‌گیری نرخ کلیک کارایی چگونه است؟

نرخ کلیک (CTR) نشان می‌دهد کدام محصولات کارا هستند و توجه مشتری را جلب می‌کنند و آن‌ها را به کلیک روی لینک هدایت می‌کنند. این جنبه برای پیگیری استراتژی رشد رهبری محصول مهم است. پیگیری نرخ کلیک و بهبود عملکرد آن به شما امکان می‌دهد تا کارایی و عملکرد واقعی محصول خود را ارزیابی کنید.

نرخ کلیک به طور مداوم تیم محصول و بازاریابی را ترغیب می‌کند که به صورت خلاقانه فکر کنند و تبلیغات، نمایش‌ها و ایمیل‌های جذابی ایجاد کنند. آزمایش A/B بخش مهمی از اجرای آزمایش‌ها در مورد کارایی کمپین‌هاست. اگر نرخ کلیک نتواند سرنخ‌های واجد شرایطی تولید کند، آزمایش A/B به عنوان معیار راهنمایی برای تیم محصول تبدیل می‌شود تا ارزش‌ها، محصولات و خدمات صحیحی را ارائه دهند که نیازها و اراده‌های مشتریان را حل کنند.

به عنوان یک مثال، می‌توان به این نکته اشاره کرد که محتوای ایمیل با شخصی‌سازی در مورد فروش جمعه سیاه زمانی بهترین نتیجه را دارد که کاربران از طریق محتوای شخصی‌سازی شده به بررسی پیشنهادات می‌پردازند، در مقایسه با کمپین‌های عمومی که به تمامی مخاطبان ارسال می‌شوند.

استراتژی‌های بهبود نرخ کلیک

آزمایش A/B یک استراتژی موثر برای بهبود نرخ کلیک (CTR) است. این به تیم‌های محصول و بازاریابی امکان می‌دهد تا کارایی کمپین‌ها، ایمیل‌ها و محتواهایشان را تعیین کنند. استراتژی اصلی آزمایش A/B این است که واکنش بهتر مشتریان را بر روی تصاویر، فراخوان‌ها، ویدیوها، سربرگ‌های قابل اجرا، پیوندها، لحن‌های صدا و زمان‌های ارسال آگهی بررسی کنید.

نحوه اجرای تست A/B

برای تست، آزمایش A/B روی یک صفحه به عنوان کنترل و یک صفحه به عنوان آزمایش اجرا می‌شود. هر دو آزمایش به صورت جداگانه برای هر متغیر اجرا می‌شوند تا ببینید کدام عوامل نرخ کلیک را به شکل قابل توجهی افزایش یا کاهش می‌دهند. یکی از معیارهای مهم برای پیگیری نتایج آزمایش A/B، نرخ باز کردن است. بعد از تجزیه و تحلیل نتایج آزمایش، تیم محصول و بازاریابی تصمیم می‌گیرند که آیا باید استراتژی را تغییر دهند یا حفظ کنند تا بهبود نرخ کلیک، لایک، به اشتراک گذاری، دنبال کردن و نظرات بر روی نمایش و تبلیغات برسند. بین کنترل و آزمایش، تیم انتخاب می‌کند کدامیک دارای نرخ کلیک بالاتری هستند. این به تیم امکان می‌دهد که بهبود نرخ کلیک‌ها را برای تولید سرنخ‌ها و حفظ مشتریان موجود ادامه دهند.

یک استراتژی مهم دیگر اجرای آزمایش A/Bبر روی یک فراخوان به اقدام در وب‌سایت، ایمیل‌ها یا تبلیغات نمایشی است. Call to Action های قوی برای هدایت ترافیک به وبسایت شما لازم هستند و روش‌های مختلفی برای تست این موارد وجود دارد. بنابراین، آزمایش تون، اصطلاحات، هشتگ‌ها، سربرگ‌ها و تصاویر روی کمپین‌ها را تست می‌کند تا مطمئن شود تبلیغات با کاربران ارتباط برقرار می‌کنند. همراه با این موارد، شما باید Call to Action را با افزودن یک لایه شخصی‌سازی به تجربه تبلیغاتی جذابی تبدیل کنید تا کاربر اقدام کند. به عنوان مثال، یک کاربری که به دنبال یک لپ‌تاپ بازسازی‌شده است، ممکن است به اشتیاق کمتری برای کلیک روی تبلیغات‌های لپ‌تاپ‌های جدید باشد. پیگیری رفتار مشتری و جستجوها و اقدامات معمولاً به کمک می‌آید تا Call to Action شخصی‌سازی شده به آنها ارسال شود.

همچنین می‌توانید از آزمایش A/B بهره ببرید تا بهترین کلمات کلیدی را برای افزایش ترافیک وب پیدا کنید. این استراتژی بر اساس اجرای آزمایش با یک کمپین کنترل شده و تبلیغ آزمایشی با کلمات کلیدی ویژه انجام می‌شود. برای پیدا کردن کلمات کلیدی درست برای هدف محصولتان، می‌توانید از کلمات کلیدی گوگل استفاده کنید تا رتبه‌بندی کلمات کلیدی را ببینید. ایده این است که هر چه بیشتر مردم تبلیغ را ببینند هنگامی که به دنبال کلمات خاصی جستجو می‌کنند، احتمال تبدیل بالاتر خواهد بود.

CTR چیست؟

نتیجه گیری مقاله CTR چیست؟ 

این آزمایش‌ها با هدف این که اطمینان حاصل شود نتایج آزمایش‌ها ارزیابی شده و به سرعت به‌روزرسانی شوند. به طور خلاصه، همیشه اولویت اصلی ما مشتریان هستند. یک نرخ کلیک موثر به این معناست که هر تماسی که مشتری با محصول از طریق کمپین‌ها، تبلیغات، جستجوها و بهبود تجربه‌شان برقرار می‌کنند، در هر زمانی که ممکن است، مد نظر است.

شما هم دیدگاه خود را بنویسید.