شما در حال فکر کردن به تدریس آنلاین هستید و میخواهید بفهمید چطور میتوانید از یودمی درآمد کسب کنید. صنعت یادگیری آنلاین بیش از 250 میلیارد دلار ارزش دارد! و همچنین، در حال رشد سریعتر از همیشه است و پیش بینی میشود تا سال 2027 بیش از 21٪ افزایش یابد. بیشتر کارآفرینان به تدریس آنلاین روی آمدهاند تا مخاطبان خود را در مورد آنچه انجام میدهند، چگونه انجام میدهند و به دانشآموزانشان یاد میدهند که چگونه همان کارها را انجام دهند. در این مقاله در رابطه با کسب دراکد از یودمی صحبت میکنیم.
یودمی چیست؟
یودمی یک پلتفرم یادگیری آنلاین است که بیش از 180 هزار دوره و بیش از 40 میلیون دانشجو دارد. معلمان به یودمی میآیند تا مخاطبان خود را پیدا کنند و به مردم بیاموزند که بهترین دانش آنها چیست. دانشجویان به یودمی میآیند تا در موضوعات مختلفی مانند نقاشی با آبرنگ، زبان فرانسه، مدلسازی سهبعدی و موضوعات دیگر یاد بگیرند.
میتوانید یودمی را به عنوان دورههای آنلاین تصور کنید. دانشجویان میتوانند دربارهی تقریباً هر موضوعی در این پلتفرم یاد بگیرند و هزینهها کمتر از هزینه دورههای حضوری در دانشگاه یا موسسه آموزشی باشد. دورههایی از 15 تا 250+ دلار در دسترس هستند و به شما فوراً پس از خرید ارائه میشوند.
برای معلمان، این یک فرصت عالی است تا مخاطبان بزرگی را به دورهشان جلب کنند و به عنوان مدرس در آنلاین از کسب درآمد اضافی برخوردار شوند. علاوه بر این، ممکن است درآمد فعال و راهی سودآور برای کسب درآمد تمام وقت باشد.
۷ نکته برای کسب درآمد از یودمی
برای شروع سریع، این ۷ نکته را در نظر بگیرید تا بدانید چطور میتوانید از یودمی درآمد کسب کنید.
تحقیق در مورد موضوع دوره
پس از اینکه تصمیم به ساخت دوره در یودمی میگیرید، اولین گام تحقیق در مورد موضوع دوره آنلاین شما است. این به این معناست که باید بفهمید که چه نوع دورهای روی یودمی بسازید.
استفاده از ابزارهای تحقیق یودمی
یودمی دارای ابزارهای تحقیق بسیاری است که به شما کمک میکنند تا موضوع مناسبی برای دورهی آنلاین خود انتخاب کنید:
– مرکز آموزش یودمی
– بررسی بازار
– بازخورد ویدیوی رایگان
مرکز آموزش یودمی همه چیز دارد. این ابزارهای رایگان و منابعی که فراهم میکند، به شما در هر مرحله از فرآیند ایجاد دوره، از برنامهریزی تا انتشار و بازاریابی، کمک می کند.
بررسی بازار به شما این امکان را میدهد که ببینید میزان رقابت موضوع دوره شما همراه با ظرفیت درآمد چقدر است. همچنین بازخورد ویدیوی رایگان هم به همه معلمانی که میخواهند ویدیوهای خود را به یودمی ارائه دهند برای ارائه بازخورد رایگان موجود است.
توجه به مهارتهای شما
هنگام برنامهریزی و نقشهبرداری محتوای دوره آنلاین خود، به مهارتهای خودتان فکر کنید.
در چه زمینههایی خوب هستید؟ چه مهارتهایی دارید؟ کجا برجسته هستید؟
وقتی دورهی خود را ایجاد میکنید از این مهارتها بهره ببرید. برای مثال، اگر از بودن در دوربین لذت میبرید و اعتماد به نفس دارید که در مورد آنچه میدانید صحبت کنید، این را در دورههای خود به ارمغان بیاورید. یا اگر در حوزه بازاریابی قوی هستید، از این مهارتها برای تبلیغ دورهی خود استفاده کنید.
شما نیازی ندارید که در همه چیز خوب باشید. مهم این است که آن مهارتهایی را که به آنها مسلط شدهاید، در ایجاد دوره آنلاین خود در یودمی به کار بگیرید.
استفاده از تجهیزات با کیفیت
استفاده از تجهیزات با کیفیت بسیار مهم است وقتی ویدیوهای دوره خود را فیلمبرداری میکنید. این چیزی است که اغلب فراموش میشود. تنظیمات سادهای میتوانند در کیفیت ویدیو و صدا تفاوت زیادی ایجاد کنند.
برای مثال، یودمی در زمان ضبط صدا این نکات را توصیه میکند:
– از یک میکروفون خارجی استفاده کنید.
– صدای خود را در ابتدای کار چک کنید تا از نیاز به ضبط مجدد همه چیز در انتها جلوگیری شود.
طرح دوره خود
اگر یک طرح کامل آماده کنید، فرآیند ایجاد دوره آسانتر میشود. میتوانید از الگوی طرح دوره رایگان یودمی استفاده کنید یا خودتان یکی بسازید.
ارائه ارزش و اشتراک همه دانش شما
دورهی خود را با تمام دانشی که در مورد موضوع دارید پر کنید. همه را ارائه دهید و هدف داشته باشید که درسهای شما ارزشمندترین باشند.
هنگام طراحی دوره، امور اصلیای که باید در نظر بگیرید عبارتند از: شروع، میانه و پایان.
مقدمه شامل:
– معرفی دوره شما
– درسهای آموزشی
– فعالیت مشارکتی
میانه شامل:
– بخشها
– درسها
– فعالیتها و/یا ارزیابیها
– مواد مرجع
پایان شامل:
– آخرین درس شما
– بخش اضافی (اختیاری)
یودمی به شما امکانات زیادی را در ایجاد محتوای دورهی خود میدهد. آنها از ویدیوها و متون، تستها، تکالیف، آزمونهای عملی و تمرینات دیگر پشتیبانی میکنند.
استفاده از اسکریپت
استفاده از اسکریپت در وقت فیلمبرداری ویدیویی مفید است زیرا:
– شما بیشتر آماده خواهید بود.
– ویدیوها حرفهای و به ترتیب خواهند بود.
ساخت ویدیوهای اسکریپت شده و با کیفیت
زمانی که دوربین روشن میشود، ممکن است اتفاقات زیادی بیافتد. تبدیل یک استاد با اعتماد به نفس به یک سخنران عصبانی.
اگر یک اسکریپت داشته باشید، حتی اگر عصبانی باشید، میتوانید به راحتی به ترتیب اسکریپت پیش بروید.
ادیت و تکمیل
وقتی ویدیوهای شما ضبط شدند، ادیت کنید تا آنها حرفهای و جذاب باشند. نرم افزارهای ویرایش ویدیو زیادی وجود دارند که به شما این امکان را میدهند تا ویدیوهای خود را ویرایش کنید، جلوههای ویدیویی اضافه کنید وغیره.
بازاریابی دوره
وقتی دورهی شما آماده است، وقت آن استت تا آن را به دانشجویان خود معرفی کنید. یک استراتژی بازاریابی موثر میتواند شامل ایجاد وبلاگ یا وبسایت، استفاده از رسانههای اجتماعی، تبلیغات پرداختشده و … باشد. همچنین، مهم است که در هر مرحله از فرآیند به بازخورد دانشجویان توجه کنید تا بتوانید دورهی خود را بهبود ببخشید.
با این نکات به طور مداوم به بهبود و ارتقاء دورههای خود بپردازید تا در یودمی موفق شوید و درآمد مناسبی کسب کنید.
در نظر گرفتن ایجاد وبسایت شخصی برای خود برای کمک به تبلیغ دوره
اضافه کردن دکمه “خرید” به وبسایت شما
ایجاد آگاهی در جوامع آنلاین از طریق ارسال در رسانههای اجتماعی
مشارکت در جوامع مرتبط با موضوع دورهی شما مانند Reddit یا Quora
شبکهسازی حضوری
استفاده از کوپنهای تبلیغی و کدهای تخفیف میتواند پیشنهادی جذاب برای مشتریان اولیهی شما باشد که دورهی شما را خریداری میکنند. این یک وسیله مفید برای جذب مخاطبان است.
اشتراک ویدیویی از محتوای دورهی شما میتواند به نمایش دادن نگاهی از پشت صحنههای آن کمک کند تا مشتریان بفهمند چه چیزهایی از برنامه در انتظار آنهاست. این دیدگاه مختصر میتواند آنها را ترغیب کند تا خرید کنند.
هرچند که وبسایت برای فروش دوره لازم نیست، اما ممکن است مفید باشد. این یک ابزار تبلیغاتی خوب است که به چندین روش میتواند کمک کند. شما محتوا را برای پشتیبانی از دوره ایجاد میکنید و در گوگل رتبهبندی میشوید تا ترافیک بیشتری به دست آورید.
استفاده از رسانههای اجتماعی برای ساخت جوامع فراهم آمده است. مردم به شبکههایی مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و سایر شبکهها برای پیدا کردن جمعیت اضافه میشوند. آنها میتوانند آنجا با همدیگر بمانند و درباره موضوعات مهم یاد بگیرند. اینجاست که میتوانید با مخاطبین خود ارتباط برقرار کرده و دورهی خود را به عنوان یک منبع برای یادگیری بیشتر در مورد موضوعی که آموزش میدهید، به اشتراک بگذارید.
کوآرا، ردیت و جوامع دیگر نیز جایی هستند که مخاطبین شما ممکن است برای مشارکت در آن جمع شوند و این جاها نباید نادیده گرفته شوند. این جوامع متشکل و فعال هستند و اگرچه اولاً ممکن است برای شما سخت باشد که بخواهید به عنوان شخصی عادی وارد شوید، اما اگر ادامه دهید، در نهایت پاداش خواهید یافت.
درآمدزایی از گوگل ادز در بسیاری از نقاط جهان بصورت فراگیر مورد توجه قرار گرفته است. در دنیای دیجیتال مدرن، گوگل ادز به عنوان یکی از قدرتمندترین ابزارهای تبلیغاتی برای تبلیغکنندگان و کسبوکارها شناخته میشود. از طریق تبلیغات در گوگل ادز، امکان دسترسی به مخاطبان هدف و تبلیغ محصولات یا خدمات با دقت بالا فراهم […]
Upwork یک بازار برای آزادکاران در زمینههای نویسندگی، طراحی گرافیک و توسعه وب است. این وبسایت به حرفهایها کمک میکند تا پروژهها را پیدا کرده، با مشتریان ارتباط برقرار کرده و درآمد کسب کنند. اگر شما یک آزادکار تازهکار هستید یا فقط شروع به فعالیت جانبی آنلاین کردهاید، میتوانید تجربه ارزشمندی کسب کنید بدون اینکه […]
اگر به دنبال راههای افزایش درآمد خود هستید، گامهای کوچک میتوانند تفاوت بزرگی ایجاد کنند. پیدا کردن راههای کسب درآمد آنلاین، حتی فقط 10 دلار در روز، میتواند ماهیانه 300 دلار به بودجه شما اضافه کند. ما در اینجا به شما خواهیم گفت که چه چیزهایی را باید بدانید و چگونه شروع کنید. در این […]
هوش مصنوعی (AI) این روزها موضوع داغی است به طوری که بسیاری از مردم در حال تعجب هستند که چگونه میتوانند از AI پول در بیاورند. عرضه عمومی محبوبترین نوع هوش مصنوعی (AI) که ورژن ChatGPT می باشد و سرمایهگذاری روزافزون توسط کسبوکارها برای بهرهبرداری از تکنولوژی AI، تبدیل به یک هیاهوی رسانهای شده است. […]