گوگل ادسنس یک برنامه تبلیغاتی رایگان است که به ناشران آنلاین اجازه میدهد که از طریق نمایش تبلیغات گوگل در وبسایتهایشان پول درآورند. شرکتها برای تبلیغات از طریق ادسنس هزینه میپردازند و مالکان وبسایت بخشی از این درآمد را بر اساس کلیکها یا نمایشهای تبلیغ دریافت میکنند. همچنین برای اطلاعات بیشتر مقاله چگونه روزی 10 دلار درآمد داشته باشیم؟ را مطالعه کنید.
مرحله به مرحله با گوگل ادسنس
اگر میخواهید بدانید چگونه با گوگل ادسنس پول درآورید و چگونه کار میکند، به مراحل زیر توجه کنید:
ثبتنام و فعالسازی وبسایت برای نمایش تبلیغات
وقتی حساب ادسنس خود را ایجاد میکنید، گوگل وبسایت شما را بررسی میکند تا مطمئن شود که با سیاستهای خود مطابقت دارد. پس از تایید، باید کد مربوطه را به وبسایت خود اضافه کنید. سپس میتوانید فرمتهای تبلیغ را انتخاب کرده و مکان ظاهر شدن آنها را مشخص کنید.
شروع مزایده توسط تبلیغکنندگان
ادسنس از مزایده استفاده میکند تا تبلیغاتی را که در وبسایت شما نمایش داده میشوند انتخاب کند. معمولاً کسی که بیشترین پیشنهاد را میدهد، برنده میشود.
دریافت پرداخت
گوگل شما را درخواست میکند تا اطلاعات پرداخت و جزئیات شخصی خود را اضافه کنید تا بتوانید پول دریافت کنید. پس از انجام این کار، گوگل در پایان هر ماه برای کلیکها، نمایشها و تعاملات دیگر با تبلیغات نمایش داده شده در وبسایت شما به شما پرداخت میکند. شما ۶۸٪ از درآمد تبلیغاتی که گوگل شناسایی کرده است دریافت خواهید کرد.
چقدر میتوانید با ادسنس درآمد کسب کنید؟
شما واقعاً نمیتوانید بدانید چقدر پول میتوانید با ادسنس کسب کنید تا آن را امتحان کنید. مقدار آن وابسته به عوامل متعددی مانند ترافیک دریافتی، حوزه فعالیت، مکان جستجوکنندگان، مکان نمایش تبلیغات در وبسایت و … است. ولی میتوانید تخمینهای خشنی بگیرید. در ابتدا از ماشین حساب درآمد ادسنس استفاده کنید. مکان کاربر و دسته محتوای وبسایت خود را تنظیم کنید و پیشبینی درآمد سالیانه خود را ببینید.
میخواهید کمی بیشتر در مورد چگونگی محاسبه درآمد ادسنس بدانید؟ دو مدل اساسی وجود دارد:
۱. بر اساس کلیک
۲. بر اساس نمایش
برای محاسبه کمیسیون بر اساس کلیک، ادسنس تعداد کلیکهای کاربران بر روی تبلیغات در وبسایت شما را مشاهده میکند و این را با هزینه برای هر کلیک (CPC) ضرب میکند. CPC مقداری است که تبلیغ دهنده هر بار که یک کاربر بر روی تبلیغ کلیک میکند پرداخت میکند.
برای محاسبه کمیسیون بر اساس نمایش، ادسنس تعداد نمایش تبلیغات بر روی وبسایت شما را مشاهده میکند و این را با هزینه برای هر هزار نمایش (CPM) ضرب میکند. CPM مقداری است که تبلیغدهنده برای هر هزار نمایش یا مشاهده تبلیغ پرداخت میکند. عوامل مختلفی مانند حوزه فعالیت، واحدها و فرمتهای تبلیغات استفاده شده، و مکان شما نیز در این محاسبات نقش خواهند داشت.
ماشین حساب درآمد ادسنس میتواند به شما تخمینی از درآمدی که ممکن است با ادسنس کسب کنید بدهد. اما تا زمانی که واقعاً شروع به استفاده از آن نکنید، دقیقاً نمیتوانید بدانید چقدر میتوانید با ادسنس درآمد کسب کنید.
حالا بیایید به چند اصل و روش بهینهسازی بپردازیم که میتوانند به شما در بهرهوری بیشتر از پتانسیل درآمد ادسنس کمک کنند.
رعایت سیاستهای گوگل ادسنس
گوگل دارای سیاستهای سختگیرانهای است که بسیاری از آنها از شیوههای گمراهکننده که ممکن است درآمد شما را افزایش دهند، منع کرده است. این شامل مواردی مانند:
کلیک برروی تبلیغات خود
انگیزهدهی دیگران به کلیک بر روی تبلیغات
هدایت کاربران به وبسایتهای ناخواسته
خرید ترافیک یا کلیک
اگر نقض سیاستهای ادسنس را نادیده بگیرید، گوگل ممکن است حساب شما را غیرفعال کند و از شرکت در برنامه ادسنس منع کند. حتماً اگر با شرایط آن آشنا نیستید، سیاستهای برنامه را با دقت مطالعه کنید.
منظمانه منتشر کنید
ادسنس یک بازی ترافیک است. بدون ترافیک، هیچ کس تبلیغات شما را نمیبیند یا بر روی آنها کلیک نمیکند. که به این معناست که برای شما هیچ درآمدی ندارد. بنابراین اگر میخواهید کاربران بر روی صفحه شما بیافتند و ایدهآل است که با تبلیغات شما در ارتباط باشند، به ترافیک پایدار نیاز دارید.
بهترین راه برای دسترسی به مخاطبان هدف خود به صورت طبیعی، ایجاد محتوای با کیفیت بالا و بهینهسازی شده برای موتورهای جستجو است. این بدان معناست که باید:
کلمات کلیدی را هدف قرار دهید که مردم به دنبال آنها هستند
هدف جستجو را همسان سازید
عناصر بهینهسازی SEO در صفحه را بهینه کنید
هدف کلمات کلید با CPC بالا
مستقل از حوزه فعالیت وبسایت شما، باید سعی کنید کلمات کلید با CPC بالا را پیدا کنید و هدف قرار دهید. این کلمات کلید هستند که احتمالاً بیشترین درآمد ادسنس را به همراه میآورند.
تبلیغات را در بالای صفحه قرار دهید
قرار دادن تبلیغات یکی از مهمترین عواملی است که تعداد کلیکها یا مشاهدات تبلیغات شما را تحت تأثیر قرار میدهد و در نتیجه مقدار پولی که میتوانید کسب کنید. بهترین اقدام این است که تبلیغات را در بالای صفحه قرار دهید، جایی که بازدیدکنندگان بتوانند آن را بدون اسکرول دید، میتواند در بالای صفحه یا در نوار کناری باشد.
با این حال، همیشه تجربه کاربر را در نظر داشته باشید. بازدیدکنندگان به وبسایت شما برای خواندن محتوا هستند، نه برای دیدن و کلیک بر روی تبلیغات. فکر کنید که چگونه تبلیغات را به کاربر ارائه دهید بدون اینکه در راه کاربر قرار گیرد. این کار کردن با این موضوع خیلی سخت و دشوار است. با قرار دادن تبلیغات به مکان مناسب مناسب تازه ویژگیها بهینه شده را در نظر داشته باشید.
5. استفاده از آزمایشات ادسنس
با صفحه “آزمایشات”، ادسنس به شما اجازه میدهد تا نسخههای مختلف واحدها و تنظیمات تبلیغات را در مقابل یکدیگر تست کنید.
این ترافیک شما را بین دو پیکربندی که میخواهید آنها را آزمایش کنید تقسیم میکند و عملکرد را کنار هم اندازهگیری میکند تا ببینید کدام عملکرد بهتر است.
به عنوان مثال، میتوانید آزمایش کنید:
رنگهای لینک متفاوت
حاشیه در مقابل بدون حاشیه
اندازه تبلیغ
سبک تبلیغ (لینک، بنر، تصویر، ویدیو)
پیوسته آزمایش کنید تا تصمیمات مستند بگیرید. و به طور مداوم بهینهسازی کنید تا درآمد خود را افزایش دهید.
اگر به دنبال کار تماموقت یا کار پارهوقت هستید، راههای زیادی برای کسب پول در حالت کار از خانه وجود دارد. از میان مزایای زیادی که این نوع شغلهای مبتنی بر خانه دارند، انعطاف در تعیین برنامه کاری شما و امکان برقراری تعادل مثبت بین کار و زندگی شماست. بررسی ایدههای کسب درآمد در خانه […]
منتقل شدن به یک وضعیت پولساز در یوتیوب، هدفی است که هر خالق میخواهد به دست آورد. این اجازه را میدهد تا آنها کسب و کارهای کوچک را شروع کنند، یوتیوب را به شغل تماموقت تبدیل کنند یا حتی کالاهای خود را در فروشگاههای فیزیکی عرضه کنند. در این روزها، امکانات بسیار زیادی وجود دارد!اما […]
اقتصاد یکی از مباحث مهم و پربازده در زندگی انسانهاست. ایران نیز بهعنوان یک کشور با اقتصادی پویا و پیچیده شناخته میشود. در این مقاله، به تحلیل و بررسی درآمد دلاری در ایران میپردازیم و عوامل مؤثر، فرصتها، چالشها، و راهکارهای افزایش آن را بررسی میکنیم. همچنین برای اطلاعات بیشتر، مقاله درامد زایی با هوش […]
گوگل ادموب یکی از پلتفرمهای تبلیغات درون برنامهای است که توسط گوگل ارائه شده است و به توسعهدهندگان برنامههای موبایل اجازه میدهد تا از طریق نمایش تبلیغات درون برنامهای درآمد کسب کنند. این پلتفرم امکانات گستردهای را برای تبلیغ دهندگان و ناشران فراهم میکند تا به درآمدزایی از گوگل ادموب رسیده و با استفاده از […]