گوگل، بینظیرترین رهبر بازار در فضای تبلیغات دیجیتال است و حدود ۳۷.۲ درصد از سهم بازار را تشکیل میدهد، در حالی که فیسبوک در رده دوم قرار دارد ولی با فاصلهای دورتر. به همین دلیل، اگر یک فروشگاه تجارت الکترونیک یا هر کسب وکار دیگری که محصولات را به فروش میرساند، دارید، ممکن است نیاز به اجرای گوگل ادز داشته باشید.
واقعیت این است که بسیاری از کسبوکارها به گوگل ادز برای یک قسمت قابل توجه از درآمد و فروشهای خود وابسته هستند. اما موضوع بسیار دلسردکننده است که حساب شما معلق شود. در این مقاله، دلایل عدم تایید گوگل ادز را بررسی میکنیم.
هنگامی که گوگل ادز حساب شما را معلق میکند، ممکن است:
جلوگیری کند تا محتوای جدیدی ایجاد یا هر تبلیغی را اجرا کنید، شامل هر کدام که قبلاً وجود داشته باشد.
حسابهای مرتبط دیگری را از جمله حسابهای پرداخت و حسابهای ایمیل معلق کند.
حسابهای مرکز معامله که به حساب تبلیغات معلق شما مرتبط هستند، معلق کند.
شما را از ایجاد هر حساب دیگری در آینده جلوگیری کند.
دلایل تعلیق حساب گوگل ادز
گوگل معتقد است که پلتفرم آن وجود دارد تا تجربه مثبت و ایمنی را برای تبلیغکنندگان و کاربرانش ایجاد کند. در زیر دلایل معلق شدن حساب گوگل ادز شما آمده است.
نقض شرایط و مقررات و نقضهای سیاستها
این یکی از دلایل رایجی است که باعث معلق شدن یا حتی ممنوعیت حسابهای گوگل ادز میشود. شما باید قبل از شروع به ایجاد تبلیغات، شرایط و مقررات و سیاستهای گوگل ادز را بررسی و درک کامل کنید.
دور زدن سیستمها
درگیر شدن در هر فعالیتی که به دنبال دور زدن سیستمهای کیفیت از طرف گوگل است، میتواند منجر به معلق شدن حساب شود. برخی از نمونههای فعالیتهایی که به دور زدن سیستمها میپردازند، شامل پنهانسازی، هدایتهای متقلب و دستکاری متن تبلیغات هستند.
تقلب
شما مجاز به استفاده از گوگل ادز برای ترویج کالاهای تقلبی یا هر چیزی که سعی در ارائه خود به عنوان نسخه اصلی یک برند دارد، نیستید. برخی از نمونههای این شامل کلونها، تقلیدها، جعلیها و تقلبها هستند.
ترویج داروخانههای غیرمجاز
هر تبلیغی که محصولات دارویی را بدون اخذ مجوز ارائه میدهد ممکن است معلق شود. این شامل هدفگیری مکانهایی است که شما مجوز فروش محصولات دارویی ندارید.
رفتارهای ناپسند کسبوکاری
رفتارهای نادرست کسبوکاری، یک نقض بسیار جدی است که ممکن است منجر به معلق شدن نه تنها حساب شما بلکه حتی ممنوعیت دائمی شود. برخی از رفتارهای فریبنده شامل سایهگیری و اظهار یا پنهان کردن اطلاعات اساسی در مورد خدمت، محصول یا کسبوکار شما هستند.
بهرهمندی نابرابر
این به کارگیری گوگل ادز برای به دست آوردن یک مزیت نابرابر نسبت به سایر شرکتکنندگان در بازار است. به عنوان مثال، داشتن چندین حساب و هدفگیری یک محصول با تبلیغات مختلف برای تلاش در ظاهر شدن بیش از یک بار در لیستهای جستجو.
مشکلات پرداخت و صورتحساب حساب گوگل ادز
سواستفاده از کدهای تخفیف
فروش کدهای تخفیف یا استفاده از بیش از یک کد تخفیف ممنوع است.
برگشت وجوه
گوگل درآمد خود را از شما برای تبلیغ در پلتفرم کسب میکند و بنابراین هنگامی که شما اقدام به برگشت وجوه میکنید، از درآمد آنها محروم میکنید. این میتواند منجر به معلق شدن حساب شما یا حتی ممنوعیت شدید شود.
فعالیت پرداخت مشکوک
اگر گوگل هر گونه فعالیت جعلی یا مشکوک را در حساب شما تشخیص دهد، از جمله مرتبط بودن با حسابهای قبلاً معلق شده، ممکن است در مشکلات بیافتید.
مانده پرداخت نشده
اگر حداقل یک مانده پرداخت نشده داشته باشید، ممکن است معلق شوید که تنها با پرداخت آن میتوانید معلقی را برطرف کنید.
رفع معلق شدن یک حساب بستگی به نوع معلق شدن و علت آن دارد. با این حال، اولین کاری که باید انجام دهید وقتی ایمیل اولیه که درباره معلق شدن حسابتان اطلاع میدهد را دریافت میکنید این است:
تماس با تیم گوگل
شما باید یکبار حساب شما معلق شده است با تیم گوگل ادز تماس بگیرید. دو راه برای تماس با تیم وجود دارد، راه اول ارسال یک درخواست تجدید نظر و راه دوم تماس با تمثیل گوگل با شماره 1-866-2-Google است.
هنگامی که با نماینده ارتباط برقرار میکنید، باید مطمئن شوید که شما جدی در مورد تبلیغات و کسبوکارتان هستید. هرچند که نمایندگان معمولاً مسئول معلق شدنها نیستند، اما ممکن است به شما یک ایده درباره علت معلق شدن حساب شما دهند.
رفع مشکل در وبسایت معلقشده
هنگامی که با نماینده گوگل ادز صحبت میکنید، ممکن است به شما یک ایده درباره دلیل اعلام شده برای معلق شدن حساب شما دهد و حتی یک استراتژی برای رفع این موضوع. بعد از اینکه وبسایت خود را رفع کردید، میتوانید وبسایت را برای بازبینی ارسال کنید. اگر همه چیز را درست انجام دادهاید، معلقی باید برداشته شود.
رفع مشکلات تبلیغات تأییدنشده
اگر مشکل از تبلیغات شما بود، میتوانید آن را با انجام مراحل زیر رفع کنید:
وارد حساب کاربری خود شوید و به صفحه “تبلیغات و توسعهها” بروید.
در زیر ستون وضعیت، دلیل معلق شدن حساب شما (معمولاً “تأیید نشده”) خواهد بود. روی وضعیت “تأیید نشده” که معمولاً دارای پیوندی است که توضیحات نقض سیاست را نشان میدهد، نمایان میشود.
بر روی آیکون خودکار در تبلیغ کلیک کرده و تبلیغ را ویرایش کنید.
سپس تبلیغ را به گونهای ویرایش کنید که با سیاستهای گوگل ادز هماهنگ باشد.
درخواست بازنگری خود را ارسال کنید.
پرسشهای دیگر درباره سیاستها را از گوگل بپرسید.
گاهی اوقات نماینده یا اطلاعیه ممکن است اطلاعات کافی برای کمک به شما در رفع معلق شدن حساب را نداشته باشد. در چنین حالتهایی، شما باید سیاستها، شرایط و مقررات گوگل ادز را به دقت مطالعه کنید و مطمئن شوید که وبسایت شما با آنها هماهنگ است.
مطمئن شوید که همه چیز را به دقت بررسی و اصلاح کردهاید و سپس درخواست بازبینی خود را به گوگل ارسال کنید. وقتی اطلاعات کاملی داشته باشید، احتمالاً فرصت بهتری برای بازیابی حساب خواهید داشت یا حداقل دلایل باقیمانده برای معلق شدن حساب شما را خواهید داشت.
PPC یا پرداخت بر اساس کلیک یک نوع بازاریابی اینترنتی است که شامل پرداخت هزینهای توسط تبلیغدهندگان هر بار که یکی از تبلیغات آنها کلیک میشود، میشود. به طور ساده، شما تنها زمانی برای تبلیغ خود هزینه ای پرداخت میکنید که واقعاً روی آن کلیک شود. در واقع این یک روش ‘خرید’ بازدیدها به سایت […]
چگونه اینفلوئنسر شویم؟ یک اینفلوئنسر قادر است با به اشتراک گذاشتن تخصص و توصیههای خود در مورد رخدادها و اتفاقات صنعت، بر همکاران خود در صنعت، اینفلوئنسری کند. با تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر، ممکن است مزایای حرفهای برای شغل، شبکه و برند خود را مشاهده کنید. اما برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر باید […]
Google Keyword Planner یکی از متداولترین ابزارهای تحقیق در مورد کلمات کلیدی است و مدت طولانی در دسترس بوده است. مزیت استفاده از Google Keyword Planner برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی این است که رایگان است و از دادههای گوگل استفاده میکند. اگر نمیدانید از کدام ابزار استفاده کنید، Keyword Planner یک انتخاب ایمن […]
سهم نمایش یا impression share چیست؟ سهم نمایش یا impression share یک معیار تبلیغاتی است که عملکرد آگهیهای شما را با عملکرد سایر آگهیها در همان دسته مقایسه میکند. این مقایسه با مقایسه تعداد کل نمایشهای آگهیهای شما با تعداد نمایشهایی که ممکن است دریافت کند، محاسبه میشود. هر بار که آگهیتان در یک صفحه […]