چگونه اینفلوئنسر شویم؟: راهنمای عملی با 10 گام موثر

اینفلوئنسر

چگونه اینفلوئنسر شویم؟ یک اینفلوئنسر قادر است با به اشتراک گذاشتن تخصص و توصیه‌های خود در مورد رخدادها و اتفاقات صنعت، بر همکاران خود در صنعت، اینفلوئنسری کند.  با تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر، ممکن است مزایای حرفه‌ای برای شغل، شبکه و برند خود را مشاهده کنید. اما برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر باید زحمت بکشید. برای اطلاعات بیشتر، مقاله اینفلوئنسر مارکتینگ را نیز مطالعه کنید.

یک اینفلوئنسر چه کسی است؟

یک اینفلوئنسر فردی است که در صنعت خود سطح بالایی از شهرت یا اعتبار دارد. غالباً این شهرت به دلیل داشتن تجربه، موفقیت یا تخصص قابل ملاحظه در زمینه‌ی مرتبط ایجاد می‌شود. به همین دلیل دیگر افراد در صنعت ممکن است به آراء، دانش و حتی نصیحت‌های او مراجعه کنند. شرکت‌ها هم ممکن است با اینفلوئنسران همکاری کنند تا بخشی از استراتژی بازاریابی خود را پوشش دهند و تاثیری بگذارند تا مخاطبان احتمالاً محصولات آن‌ها را خریداری کنند. باید توجه داشته باشید که یک اینفلوئنسر نیازی به شناخته شدن در مقیاس بزرگ، مانند یک سلبریتی معروف ندارد.

اینفلوئنسر

چگونه در صنعت خود اینفلوئنسر شویم؟

در زیر، ۱۰ مرحله توضیح داده شده است که به شما کمک می‌کند تا خود را به عنوان یک اینفلوئنسر در صنعت خاص خود برجسته کنید:

  1. تعیین کنید که کدام حوزه‌ی خاص در صنعت خود را می‌خواهید پوشش دهید.

برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر، ابتدا باید تعیین کنید که در کدام زمینه خاص از صنعت خود می‌خواهید تمرکز کنید. این کمک می‌کند تا به عنوان یک اینفلوئنسر در زمینه‌ی خود مطرح شوید. برای انجام این کار، باید علاقه‌ها و نقاط قوت خود را مد نظر قرار دهید زیرا انتخاب یک حوزه‌ی خاص که با این حوزه‌ها هماهنگ است به شما اجازه می‌دهد تا مهارت‌های خود را نشان دهید و آن‌ها را بهبود بخشید.

چرا که انتخاب حوزه مورد نظر به شما این امکان را می‌دهد تا تمام تمرکز خود را روی یک حوزه‌ی خاص از صنعت معطوف کنید، که این امر به شما کمک می‌کند تا اعتبار خود را برقرار کرده و در نتیجه مخاطبین خود را جذب کنید. همچنین این امر به شما این اجازه را می‌دهد که یک مخاطب مشخص تر را هدف بگیرید و محتوای خود را با نیازها و علاقه‌های آن‌ها وفق دهید.

– مثال‌هایی از حوزه‌های ممکن شامل:

– سفر

– مد

– سبک زندگی

– ورزش

– غذا

– زیبایی

– مراقبت از پوست

– بازی‌های رایانه‌ای

– فیلم و تلویزیون

– فناوری

– مشاوره شغلی

– ورزش و سلامت

– مشاوره مالی

  1. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود را انتخاب کنید.

چگونه اینفلوئنسر شویم؟ برای رشد دنبال‌کنندگان خود، باید پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را انتخاب کنید که بهترین شیوه‌ی مطابقت را دارند. هویت مخاطب هدف خود را تعیین کنید، تحقیق کنید که کدام پلتفرم‌ها با اکثریت فعالیت می‌کنند و سپس از آن پلتفرم‌ها استفاده کنید. همچنین می‌خواهید بررسی کنید که اینفلوئنسران دیگر در صنعت شما از کدام پلتفرم‌ها بیشترین استفاده را دارند، چون این می‌تواند شما را به سمت ساخت یک مخاطب مناسب هدایت کند.

– چندین پلتفرم رسانه‌های اجتماعی معروف برای اینفلوئنسران عبارتند از:

– اینستاگرام

– تیک‌تاک

– یوتیوب

– فیسبوک

– توییتر

هنگام انتخاب پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، باید همچنین در نظر داشته باشید که چه نوع محتواهایی قصد دارید منتشر کنید و کدام پلتفرم‌ها برای این نیازها بهتر کار می‌کنند. به عنوان مثال، اگر در صنعت خلاق به عنوان یک هنرمند فعالیت می‌کنید، ممکن است بخواهید یک پروفایل رسانه‌های اجتماعی در یک سایت داشته باشید که به طور اصلی بر روی به اشتراک گذاری تصاویر یا ویدیوهای کارهای خود تمرکز دارد.

  1. استراتژی محتوای خود را توسعه دهید.

برای حضور به عنوان یک اینفلوئنسر، باید محتوای با کیفیت و مرتبطی ارائه دهید که به مخاطبان هدف شما نشان دهد که شما یک منبع ماهر و ارزشمند هستید. باید تصمیم بگیرید که محتواهای شما به چه صورتی باشد و چگونه این محتواها را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی‌تان به اشتراک بگذارید.

ممکن است از یک پلتفرم برای به اشتراک گذاری محتوای تصویری مانند ویدیوها یا تصاویر، یک پلتفرم دیگر برای محتوای نوشتاری مانند مقالات یا نوشته‌های وبلاگی و یک پلتفرم دیگر برای به اشتراک گذاری ترکیبی از این دو استفاده کنید.

اما در مورد موضوعات، می‌توانید الهامات را از بازخورد و نظرات دنبال‌کنندگان یا نوع محتوایی که اینفلوئنسران دیگر در صنعت شما ارائه می‌دهند، جمع‌آوری کنید. همچنین باید تصمیم بگیرید که محتوای شما به چه صورتی باشد – آیا اطلاعاتی را ارائه خواهید داد، آیا شخصی‌تر خواهد بود یا آیا ترکیبی از هر دو خواهد بود؟ این موضوع بسته به موضوعاتی است که شما پوشش می‌دهید.

در نهایت، باید اطمینان حاصل کنید که مخاطبین واقعاً محتوای شما را مشاهده می‌کنند و با آن در ارتباط هستند. بسیاری منابع آنلاین موجود هستند که می‌توانند به شما کمک کنند تا بهترین زمان‌های روز را برای منتشر کردن محتوا تعیین کنید.

  1. وب‌سایت خود را ایجاد و حفظ کنید.

بچگونه اینفلوئنسر شویم؟ ا افزایش توجه، احتمالاً افراد به دنبال شما در اینترنت می‌گردند. داشتن یک وب‌سایت شخصی می‌تواند به عنوان یک مکان مرکزی که به مخاطبان شما اطلاعات مورد نیاز را ارائه می‌دهد، خدمت کند. همچنین به عنوان منبعی برای محتوای دیگر شما عمل کند.

به عنوان مثال، وب‌سایت شما می‌تواند به عنوان کانالی که افراد می‌توانند از آن برای عضویت در خبرنامه‌ی شما استفاده کنند، در صورتی که چنین خدمتی داشته باشید، یا برای دریافت یک کتاب یا کتاب الکترونیکی که نوشته‌اید استفاده شود.

همچنین، می‌توانید یک وبلاگ بر روی وب‌سایت خود داشته باشید که برای مداومت در ایجاد محتوا مفید است. حتماً اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما کارآمد است و  به خوبی طراحی شده است، زیرا این امر تضمین می‌کند که به عنوان یک منبع معتبر، حرفه‌ای و قابل اطمینان مشاهده می‌شوید.

  1. در ارائه محتوای خود پایداری داشته باشید.

به غیر از انتشار محتوای با کیفیت، اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به صورت مداوم ارائه می‌شود تا دنبال‌کنندگان خود را حفظ کنید. مخاطبان شما باید بتوانند روی شما برای به‌روزرسانی‌ها و ارسال‌های مرتب حساب کنند – اگر شما به طور نامطلوب غیرفعال باشید، آن‌ها ممکن است تصمیم به لغو دنبال‌کردن شما یا حتی فراموش کردن شما بگیرند.

اگر در منتشر کردن محتوا دچار مشکلی شوید، منابع آنلاین زیادی وجود دارد که می‌توانند زمان‌های مناسب را برای منتشر کردن محتوا روی پلتفرم‌ها تنظیم کنند.

زمانی طول می‌کشد تا به عنوان یک اینفلوئنسر اعتبار پیدا کنید، بنابراین حفظ پایداری در فرایند رسانه‌ای شما همچنان اطمینان می‌دهد که شما زمان و تلاش خود را برای رسیدن به اهداف می‌گذارید. مخاطبین اینفلوئنسران همچنین ارزش یکپارچگی در پست‌های منظم را ارزیابی می‌کنند و احتمالاً با آن‌ها در ارتباط مستقیم باشید که کمک به برقراری ارتباط‌های قوی‌تر با دنبال‌کنندگان شما می‌کند.

  1. مراحل تبدیل به اینفلوئنسر

    نظر شخصی داشته باشید.

برای تفکیک شما از هزاران مقاله، پست و انواع محتوای دیگری که وجود دارد، باید اطمینان حاصل کنید که دیدگاه خود را به اشتراک می‌گذارید، حتی اگر این دیدگاه با آنچه که دیگران در صنعت شما به اشتراک می‌گذارند متفاوت است. افراد ممکن است به صداها و ویژگی‌های منحصر به فرد واکنش نشان دهند تا به آنچه که همه در صنعت به اشتراک می‌گذارند.

  1. با مخاطبانتان در تعامل باشید.

هنگام افزایش مخاطبین خود، مهم است که به آن‌ها به صورت مستقیم واکنش نشان دهید، زیرا این امر باعث می‌شود که احساس ارزشمند بودن کنند. می‌توانید این کار را با پاسخ به نظرات و یا پیام‌های مستقیم، یا حتی با به اشتراک‌گذاری محتوای افراد خاص از مخاطبان خود انجام دهید.

نظرات و بازخوردهای مخاطبانتان ممکن است ایده‌های جدید برای محتوای جدید به شما بدهند یا راه‌هایی برای بهبود محتوای موجود ارائه دهند. همچنین می‌توانید از دنبال‌کنندگانتان درخواست نظر بگیرید تا مشخص شود که آن‌ها به چه نوع محتواهایی از شما علاقه‌مندند.

  1. شبکه خود را گسترش دهید.

هنگامی که به عنوان یک اینفلوئنسر ظاهر شده‌اید، برقراری روابط با اینفلوئنسران دیگر در صنعت شما می‌تواند به رشد مخاطبین شما کمک کند. برای ارتباط با اینفلوئنسران آنلاین، می‌توانید با نظر دادن و به اشتراک‌گذاری محتوای آن‌ها تعامل کنید تا با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. در نهایت، آن‌ها ممکن است محتوای شما را به اشتراک بگذارند و به همین ترتیب مخاطبین خود را به پروفایل‌های شما هدایت کنند.

همچنین می‌توانید به اینفلوئنسران دیگر به صورت خصوصی پیام دهید تا همکاری کنید، اما نیاز به این دارد که شما در حال حاضر تا حدی برجسته باشید زیرا احتمالاً باید چیزی جذاب برای ارائه به آن‌ها داشته باشید تا در همکاری کنند.

در محیط آفلاین، می‌توانید با متخصصان دیگر صنعت خود در رویدادهای حضوری مانند نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها یا سخنرانی‌های عمومی دیدار کنید.

  1. پیشرفت را ارزیابی کنید.

اکثر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی آمار و تجزیه و تحلیل در مورد عملکرد شما مانند جمعیت جغرافیایی مخاطبین شما، دسترسی محتوا و نرخ ارتباطات ارائه می‌دهند. باید این اطلاعات را هنگامی که در ابتدای راه اینفلوئنسری هستید در نظر بگیرید.

این داده‌ها همچنین به شما اطلاع می‌دهند که در کجا موفق هستید و همچنین نقاطی که ممکن است بخواهید در آن‌ها بهبود ایجاد کنید را نشان می‌دهند. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که برخی از انواع محتوایی که به اشتراک گذاشته‌اید به خوبی عمل نمی‌کنند که بر اینفلوئنسری محتوای شما تأثیر می‌گذارد.

همچنین مفید است که این اطلاعات را داشته باشید هنگامی که در حال شبکه‌سازی یا تلاش برای فرصت‌های موجود در صنعت خود هستید.

  1. با مد روز بمانید.

به عنوان یک اینفلوئنسر، انتظارات مخاطبان شما این است که شما آن‌ها را از آخرین اخبار، روندها و اطلاعات مهم در صنعتتان مطلع سازید. می‌توانید این کار را با دنبال کردن منابع خبری صنعت، رهبران افکار و دیگر متخصصان انجام دهید و آن‌ها را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

این همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا مخاطبان خود را افزایش دهید. زیرا ممکن است محتواهایی که مردم در حال حاضر جستجو می‌کنند را پست کنید و از هشتگ‌های رسانه‌های اجتماعی برای گسترش محتوا به افرادی که هنوز شما را دنبال نمی‌کنند استفاده کنید.

همچنین مهم است که از تغییراتی که در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی شما اتفاق می‌افتد (مانند ویژگی‌های جدید) آگاه باشید تا اطمینان حاصل شود که از آن‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده می‌شود و محتوای شما مطابق با آن تطبیق می‌یابد.

شما هم دیدگاه خود را بنویسید.