هر کسی که قبلاً از یوتیوب به عنوان یک کانال بازاریابی استفاده می کند، قطعاً می داند چقدر سئو یوتیوب برای یک استراتژی بازاریابی جامع مهم است. با این حال، حتی امروزه بسیاری از افراد این واقعیت را نمی دانند که یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ پس از گوگل و سومین وبسایت پربازدید جهان است و دارای توانایی بزرگی است.
با این حال، هر کسی که میخواهد در یوتیوب موفق باشد و اطمینان حاصل کند که ویدیوهای خود در نتایج جستجوی یوتیوب بالا قرار بگیرند، باید به چند عامل ضروری توجه کند. در اینجا می توانید همه چیز درباره سئوی یوتیوب و اقداماتی که برای افزایش دیدارپذیری کانال یوتیوب شما و محتوای ویدیوی مرتبط با آن انجام می شود، یاد بگیرید. به این ترتیب مطمئناً می توانید بیشترین تعداد مشترک و بازدید را کسب کنید.
هر ماه تقریباً 40 میلیون آلمانی برای دیدن ویدیوهای جذاب و به روز در یوتیوب جستجو میکنند. در دوران مصرف آنلاین ویدیوها که به طور مداوم در حال افزایش است و شرکتهای مدرن و معاصر هم در آن شرکت میکنند و کانالهای حرفهای را حفظ میکنند، منطقی است که سئوی یوتیوب و به طور کلی سئوی ویدیو به عنوان یک قسمت ویژه از بازاریابی ویدیو به بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) اختصاص دهد. در مقابل وبسایتها و فروشگاههای آنلاین سنتی که سئو در آنها بخشی از یک مفهوم پایدار برای سالها بوده است، سئوی یوتیوب یک شاخه نسبتاً جوان از بهینهسازی موتورهای جستجو است.
هر لحظه بیش از چند میلیارد ویدیو مختلف در یوتیوب موجود است. وقتی کاربر برای یافتن یک ویدیو خاص، مانند “تجمیع یک کامپیوتر توسط خود” جستجو میکند، نتایج جستجو با ویدیوهایی که ممکن است برای کاربر جالب باشند برای او نمایش داده میشوند. در اینجا، ارتباط و مرتبط بودن ویدیوها تعیین میکند که چقدر ویدیو با عبارت جستجو شده منطبق است و چقدر در نتایج جستجو قرار دارد. با این حال، یوتیوب تصمیمی اتفاقی نمیگیرد که کدام ویدیوها از بایگانی تقریباً بینهایت مهمتر هستند، بلکه پارامترهای خاصی که شناخته شده و قابل بهینهسازی هستند، تعیین میکند.
سئو ویدیو
7 نکته برای سئو یوتیوب:
کلمات کلیدی:
سؤال مهمی که در ابتدا باید از خود بپرسید این است: بازدیدکنندگان پتانسیل من در واقع به دنبال چه چیزی میگردند؟
با تحقیق جامع در مورد کلمات کلیدی مرتبط، میتوان به این سؤال پاسخ داد. این شامل شناسایی عبارات جستجویی است که با محتوا همخوانی دارند و به نیت خاصی از کاربر مربوط میشوند، مانند دریافت اطلاعات، یادگیری چیزی یا سرگرمی. هدف همیشگی باید جلب ترافیک به کانال و ویدیوهای شما با استفاده از کلمات کلیدی معنیدار و منحصربهفرد باشد.
برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب، دهها ابزار در اینترنت وجود دارد که برای تحقیق درباره کلمات کلیدی مناسب مناسب هستند. یکی از محبوبترین ابزارها و همچنین توسط ما استفاده میشود KeywordTool.io است که به ویژه برای تحقیقات مناسب است، زیرا این امکان را دارید که کلمات کلیدی و حجم جستجو را از یوتیوب انتخاب کنید.
عنوان ویدیو:
عنوان ویدیو، مهمترین ویژگی بهینهسازی سئوی یوتیوب است و اولین چیزی است که کاربر مشاهده میکند. بنابراین، حتماً باید از کلمات کلیدی مناسب در اینجا استفاده شود. مانند عنوان یک صفحه وب، هدف این است که کاربر به نگاه اول متوجه شود که ویدیو او را به مقصد جستجوی خود میرساند. الگوریتم یوتیوب از یک نام دقیق در عنوان ویدیو در هنگام طبقهبندی موضوعی ویدیو استفاده میکند.
عنوان باید باعث ترغیب بازدیدکننده به کلیک شود، اما هنوز باید از “Click Bait” خودداری شود، زیرا یوتیوب همچنین تعاملات کاربران را برای هر ویدیو ارزیابی میکند و ویدیوهایی که کاربران پس از مدت کوتاهی ترک میکنند، مجازات میشوند. بنابراین، انتخاب مناسب عنوان بسیار مهم است. زیرا نه تنها مشخص میکند که ویدیو درباره چه موضوعی است، بلکه بر تعیین اینکه ویدیو در نتایج جستجوی بالا نشان داده شود و کلیک شود، تأثیر دارد.
تصویر بندانگشتی بهینهسازی شده:
هنگام مرور ویدیوهای یوتیوب، بینندگان در ابتدا تصویری پیشنمایش از ویدیوهای جداگانه مشاهده میکنند. یوتیوب به طور خودکار سه تصویر بندانگشتی تصادفی تولید میکند و یکی از آنها به عنوان تصویر پیشنمایش انتخاب میشود. با این حال، توصیه میشود که کمی زمان و انرژی برای ایجاد یک تصویر بندانگشتی مناسب و معنیدار صرف کنید.
تصویر بندانگشتی یک تصویر کوچک است که محتوای ویدیو را به صورت بصری نمایش میدهد و هدف آن جلب علاقه کاربر به کلیک روی ویدیو است. باید بر محتوای ویدیو صادقانه باشد و هیچ سوءتفاهمی ایجاد نکند.
هنگام ایجاد تصویر بندانگشتی، باید به موارد زیر توجه کنید:
با استفاده از متن و تصاویر، محتوای ویدیو را به درستی نمایش دهید.
تطبیق تصویر بندانگشتی با مخاطبان هدف.
به کاربران تشویق کنید تا کلیک کنند.
ایجاد فضای مطلوب.
متا تگها:
متا تگها نقطه دیگری است که برای انجام سئوی یوتیوب موفق ضروری است. با استفاده مناسب و دقیق از متا تگها، میتوانید به یوتیوب کمک کنید ویدیوهای مرتبط را نشان دهد و این همچنین یک معیار مهم برای رتبهبندی در نتایج جستجو است.
نمایش در سمت راست در ویدیوهای مرتبط عاملی است که میتواند بسیار بر روی نرخ کلیک ویدیوتان تأثیر بگذارد. و از آنجایی که یوتیوب قابلیت پخش خودکار را معرفی کرده است، ممکن است ویدیوهای خود را به صورت خودکار در یک لیست پخش بیابید. با این حال، هنوز مهم است به خاطر داشته باشید که فقط مجموعهای از متا تگهای نامرتبط را نسبت ندهید، زیرا این ممکن است تأثیر منفی بر رتبهبندی ویدیو مربوطه داشته باشد.
توضیحات ویدیو:
مستقیماً زیر ویدیو و عنوان، توضیحات ویدیو قرار دارد. این ویژگی بیشترین اهمیت را ندارد، اما معمولاً به حداکثر 5000 کاراکتر محدود شده است و کاربران را با اطلاعات دقیقتری در مورد ویدیو تامین میکند و معمولاً حاوی لینکهایی به وبسایت خالق و یا محصولات وابسته است. همانطور که در مورد عنوان گفته شد، باید از کلمات کلیدی مناسب برای محتوا استفاده کنید، زیرا الگوریتم جستجوی یوتیوب توضیحات ویدیو را بررسی میکند تا ارتباط ویدیو با کاربر مشخص شود. به این ترتیب، توضیحات بهینه میتواند بهبود نرخ کلیک را به طور قابل توجهی بهبود بخشد.
توضیحات ویدیو باید شامل جنبههای زیر باشد:
خلاصهای کوتاه از محتوای ویدیو
لینکها به وبسایت شخصی یا خدمات دیگر و جزئیات تماس و همچنین پروفایلهای رسانههای اجتماعی لینکها به ویدیوهای دیگر در کانال یوتیوب شخصی خود.
همچنین باید توجه داشت که توضیحات کامل مستقیماً قابل مشاهده نیست و باید به صورت جزئی باز شود. بنابراین، بهتر است اطلاعات و لینکهای مهم را در بالاترین قسمت توضیحات ویدیو قرار داده تا به صورت مستقیم برای کاربر قابل مشاهده باشند.
زیرنویس:
یوتیوب از چند سال قبل شروع به ارائه تشخیص گفتار تعاملی کرده است که به طور خودکار زیرنویسهایی را برای ویدیوهای شما ایجاد میکند. از یک سو، این ویژگی برای افرادی با مشکلات شنوایی ضروری است و از سوی دیگر، زیرنویسهایی که به طور دستی ایجاد یا ویرایش میشوند. به عنوان یک عامل رتبهبندی توسط یوتیوب استفاده میشوند، زیرا میتوانند به الگوریتم یوتیوب درک محتوای ویدیو کمک کنند.
منطقی است که ابتدا زیرنویسها را به طور خودکار ایجاد کرده و سپس به صورت دستی آنها را اصلاح کنید. این کار بسیار آسان است: زیرنویسها را در ویرایشگر به صورت خودکار ایجاد کنید و سپس فایل زیرنویس را دانلود کنید. میتوانید آنها را با یک ویرایشگر متن معمولی باز کنید، آنها را اصلاح کنید و سپس دوباره آنها را بارگذاری کنید.
تعاملات:
آخرین مورد در لیست ما، تعاملات با بازدیدکنندگان ویدیو است. همیشه در پایان ویدیو از کاربران تشکر کنید و از آنها بخواهید که نظر دهند یا ویدیو را به اشتراک بگذارند. حتی دعوت کردن آنها به اشتراک گذاری کانال یا امتیاز دادن به ویدیو با یک “لایک” میتواند تأثیرات زیادی داشته باشد.
سئو یوتیوب
یک عامل مهم دیگر در پایان ویدیو قرار دادن کارت پایانی است. این میتواند توجه بیننده را جلب کرده و او را به تعامل دعوت کند، مانند عضویت در کانال یا تماشای ویدیو بعدی. تعداد پیشنهادات ویدیو به حداکثر سه محدود است. اما معمولاً منطقی است که به بازدیدکننده فقط یک یا دو ویدیو دیگر ارائه شود تا او را به سمت آنها هدایت کند و توجه او را به صورت موضوعی جلب کند.
بیاموزید چه چیزهایی در یک استراتژی محتوا وارد میشوند، چرا آن مهم است و چگونه میتوانید شروع به ساخت یک استراتژی محتوا برای کسب و کار خود کنید. با استراتژی محتوای موفق، میتوانید استراتژی بازاریابی خوبی داشته باشید، رابطهای با مخاطبان هدف خود برقرار کنید و در عین حال خود را به عنوان یک متخصص […]
در دنیای رقابتی امروز، استفاده از استراتژیهای بازاریابی متنوع و هوشمندانه برای دستیابی به مشتریان و جذب توجه آنها بسیار اهمیت دارد. دو استراتژی مهم در بازاریابی که بر پایه ساختار و سازماندهی محتوا و استراتژیهای بازاریابی تمرکز میکنند، استراتژی پیلار و استراتژی خوشهای هستند. در این مقاله، به بررسی استراتژی پیلار و استراتژی خوشهای […]
چگونه سئو کار شویم؟ در دنیای دیجیتال امروز، سئو یا بهینهسازی موتورهای جستجو، یکی از مهمترین استراتژیهای موجود برای جذب ترافیک و بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی اینترنتی است. سئو یا بهینهسازی موتورهای جستجو، یکی از اصولیترین استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ است که به کسبوکارها کمک میکند تا در نتایج جستجوی اینترنتی بهتر دیده شوند. […]
در دنیای امروز، وبسایتها و برنامههای تحت وب از اهمیت بسیاری برخوردارند. بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) یکی از اصول اساسی در طراحی وب است که به کسبوکارها کمک میکند در جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو بهتر دیده شوند. یواست یکی از افزونههای معروف برای بهینهسازی موتورهای جستجو برای سیستم مدیریت محتوا وردپرس است. در […]