گفتگوهای بی‌صدا: رازهای سیگنال‌ اجتماعی در جهان مدرن

social signal
social signal

سیگنال های اجتماعی چیست؟

سیگنال اجتماعی نشانه‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی هستند (لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها یا نظرات) که معمولاً از شبکه‌های اجتماعی یا وبلاگ‌ها به دست می‌آیند.

تعریف سیگنال های اجتماعی

سیگنال‌های اجتماعی، بازخوردهایی هستند که کاربران از طریق شبکه‌های اجتماعی یا وبلاگ‌ها ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، به اشتراک گذاری یا لایک کردن پست‌ها در فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و غیره.

این سیگنال‌ها به کاربران امکان می‌دهند تا بلافاصله به محتوای یک صفحه واکنش نشان دهند و از نقطه نظر بهینه‌سازی موتورهای جستجو نیز به شدت مهم می‌شوند.

در زمینه بهینه‌سازی موتورهای جستجو، هنگامی که لینک‌های ورودی از طریق فعالیت‌های انجام شده در شبکه‌های اجتماعی تولید می‌شوند، از سیگنال‌های اجتماعی صحبت می‌کنیم. به عنوان مثال، با به اشتراک گذاری یک وبسایت در فیسبوک. تحلیل سیگنال‌های اجتماعی همچنین می‌تواند به توصیف اثبات اجتماعی (social proof) یا رفتار مشتریان پتانسیل کمک کند.

سیگنال های اجتماعی و سئو

حد اهمیت سیگنال‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو و رتبه‌بندی یک وبسایت هنوز موضوعی که درباره آن اختلاف نظره. هر چند شواهدی مکرر برای سیگنال‌های اجتماعی به عنوان یک عامل رتبه‌بندی وجود دارد، اما به دلیل عدم تأیید آن توسط گوگل، این مسئله همچنان احتمالی است.

با این حال، می‌توانید در اصل آن را به عنوان یک جزء از میکس بازاریابی در بازاریابی آنلاین استفاده کنید. زیرا آن‌ها نه تنها می‌توانند تأثیر مثبتی بر رتبه‌بندی داشته باشند، بلکه می‌توانند بر دسترسی برند نیز تأثیرگذار باشند.

از طریق لایک‌ها و اشتراک‌ها، محتواهای جدید و جالب می‌توانند در عرض چند دقیقه پخش شوند و دسترسی بالایی بدست آورند. هر کسی که امروزه در بخش رسانه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری می‌کند، می‌تواند وبسایت‌های خود را برای حالتی که سیگنال‌های اجتماعی به عنوان یک معیار رتبه‌بندی تأثیرگذار شوند، آماده کند.

آیا آن‌ها به عنوان یک عامل رتبه‌بندی در نظر گرفته می‌شوند یا نه، می‌توانند به موتورهای جستجو مانند گوگل نشان دهند که یک وبسایت چقدر محبوب است و محتوای آن چقدر مورد توجه است. در عین حال، اشتراک‌ها و لایک‌ها نشانگری برای روند جستجو و موضوعات فعلی هستند.

علاوه بر این، امکان ارزیابی ترافیک از طریق شبکه‌های اجتماعی به ویژه با استفاده از گوگل آنالیتیکس وجود دارد. از این رو، منطقی است که گوگل به طور غیرمستقیم اطلاعات کاربران را از طریق سیگنال‌های اجتماعی ارزیابی کند، مانند زمان حضور و نرخ کلیک، به عنوان مثال، به منظور تعیین کیفیت محتوا.

تاثیر بر رتبه

در حدودی، سیگنال‌های اجتماعی تأثیری بر رتبه‌بندی دارند به عنوان یک نشانگر از کیفیت محتوا – اگر محتوا خوب باشد، شاید یک یا دو وبلاگ (یا سایت) دیگر به محتوا لینک دهند و در نتیجه یک لینک ورودی ایجاد کنند. به همین ترتیب، به نظر می‌رسد رسانه‌های اجتماعی و سیگنال‌های اجتماعی حتماً تأثیری بر رتبه‌بندی یک وبسایت و در نهایت بر ترافیک دارند.

بنابراین، کارشناسان بهینه‌سازی موتورهای جستجو انرژی خود را در فیسبوک و شبکه‌های اجتماعی مشابه سرمایه‌گذاری می‌کنند تا از سیگنال‌های اجتماعی برای بهینه‌سازی خود استفاده کنند. اما آیا این واقعاً تأثیر مطلوبی را به همراه می‌آورد یا خیر، متأسفانه تأیید نشده است.

به گفته چندین مطالعه، سیگنال‌های اجتماعی به طور مستقیم بر رتبه‌بندی گوگل تأثیر می‌گذارند. به عنوان مثال، صفحات موفقیت‌آمیزی که محتوای آن‌ها توسط گوگل به عنوان بسیار مرتبط ارزیابی شده است و از طریق رسانه‌های اجتماعی بسیاری از لایک‌ها و اشتراک‌ها دریافت کرده‌اند، به عنوان مدرک مورد توجه قرار می‌گیرند.

با این حال، سؤال باقی می‌ماند که آیا این وبسایت‌ها به دلیل محتوا و لینک‌های ورودی زیاد خود در رتبه‌بندی موفق بوده‌اند و سیگنال‌های اجتماعی فقط باعث افزایش رتبه‌بندی شده‌اند. طبق گفته گوگل، حتی امکان درنظرگیری سیگنال‌های اجتماعی در رتبه‌بندی وجود ندارد به دلیل حجم بزرگ داده‌ها و پروفایل‌های متغیر در فیسبوک و سایر شبکه‌ها.

بنابراین، سیگنال‌های اجتماعی تأثیری در رتبه‌بندی یک صفحه دارند، اما احتمالاً فقط به میزان محدودی می‌توانند به طور مستقیم برای اقدامات بهینه‌سازی موتورهای جستجو استفاده شوند. در نتیجه، آن‌ها به طور کامل برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو بی‌اثر نیستند. اما باید آن‌ها را به عنوان چیزی ببینید که هستند: یعنی یک نشانگر از دسترسی یک وبسایت.

7 راه برای بهبود سیگنال های اجتماعی

  1. انتشار روزانه مطالب:

یک کانال اجتماعی فعال و به‌روز شده به طور منظم به مردم و موتورهای جستجو می‌گوید که وبسایت و شرکت شما فعال و مرتبط هستند.

  1. انتشار محتوای مرتبط:

ممکن است تمایل داشته باشید که در جریان جدیدترین ترندهای اجتماعی قرار بگیرید و فکر کنید که باید درباره تمامی تعطیلات یا روزهای اجتماعی مانند روز سگ قشنگ، روز برگر یا روز صحبت کردن مثل قراص دریایی مطلبی ارسال کنید – اما این کار را نکنید.

  1. انتشار محتوای مفید و مزیت‌بخش:

مردم به مطالعه عمیق نمی‌پردازند، بلکه به سرعت اطلاعات را نگاه می‌کنند، بنابراین پست‌های اجتماعی شما باید به سرعت به مزیت و فایده موردنظر برسند.

  1. رفتار اجتماعی:

به نظرات و نظرات کاربران پاسخ دهید و در هنگام انتشار محتوای شخص ثالث، تلاش کنید نویسنده را در پست اجتماعی خود تگ کنید. محتواهایی که مفید می‌دانید را به اشتراک بگذارید و ریتوییت کنید، احتمالاً این محتواها مرتبط با دنبال‌کنندگان شما هستند.

  1. بهینه‌سازی پروفایل اجتماعی:

فراموش نکنید آدرس وبسایت خود را در پروفایل رسانه‌های اجتماعی خود قرار دهید. به یاد داشته باشید که آن را هنگام اجرای کمپین جدید یا میل به برجسته‌سازی بخش خاصی از وبسایتتان به‌روز کنید. مردم در رسانه‌های اجتماعی جستجو می‌کنند، بنابراین می‌خواهید مطمئن شوید که آدرس URL صحیح برای آن‌ها در دسترس است.

  1. افزودن افزونه‌های اجتماعی به محتوای خود:

افزودن افزونه‌های رسانه‌های اجتماعی به محتوای خود، به افراد کمک می‌کند تا به راحتی محتوای شما را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند. این کمک می‌کند تا دیدپذیری شما افزایش یابد، نشان می‌دهد که شما محتوای مرتبط و با کیفیتی ایجاد می‌کنید و لینک‌های ورودی به وبسایت شما ایجاد می‌شود.

  1. ارتباط بگیرید:

مردم دوست دارند با دیگر افراد ارتباط برقرار کنند. مطمئن شوید که پست‌هایتان به زبانی که شما و دنبال‌کنندگانتان صحبت می‌کنند نوشته شوند. آسان کنید تا دنبال‌کنندگانتان بتوانند به شما متصل شوند و با شما ارتباط برقرار کنند. افراد احتمالاً پست‌ها را که با آنها ارتباط برقرار می‌کند یا در همخوانی با آنهاست، به اشتراک می‌گذارند و بر روی لینک‌های URL در پست‌ها کلیک می‌کنند. به دانستن اینکه دنبال‌کنندگان شما کی هستند و ارائه محتوای مناسب به آنها، توجه کنید.

سیگنال های اجتماعی

 

نتیجه‌گیری

اگرچه سیگنال‌های اجتماعی تکنیک جادویی‌ای در بهینه‌سازی موتورهای جستجو نیستند، اما در ترکیب با محتوای خوب، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و سایر اقدامات بهینه‌سازی موتورهای جستجو، می‌توانند به موفقیت تجاری بیشتری منجر شوند.

 

شما هم دیدگاه خود را بنویسید.