هزینه در هر کلیک معیاری است که تعیین میکند که تبلیغگران چقدر برای تبلیغاتی که بر روی وبسایتها یا رسانههای اجتماعی قرار میدهند، بر اساس تعداد کلیکهایی که تبلیغ دریافت میکند، پرداخت میکنند. CPCبرای بازاریابان مهم است زیرا این معیار هزینه پرداختی یک برند برای کمپینهای تبلیغاتی را اندازهگیری میکند. هدف بازاریابان باید کاهش هزینه کلیکها با همزمانی ایجاد کلیکهای با کیفیت بالا باشد. در این مقاله به سوال CPC چیست؟ پاسخ میدهیم.
CPC هزینه در هر کلیک است که یک تبلیغ دریافت میکند. این معیار برای همه نوع تبلیغات، سواء تبلیغات متنی، تصویری یا ویدیویی، اعمال میشود. این معیار برای تبلیغاتی که در صفحات نتایج موتورهای جستجو، تبلیغات نمایشی و تبلیغاتی که در رسانههای اجتماعی نمایش داده میشوند، نیز صدق میکند. در نظر گرفتن CPC باید یکی از بهترین شیوههای تبلیغاتی محصولات از نوع Sponsored Products توسط برندها باشد، زیرا پیدا کردن پیشنهاد دقیق بر روی کلمات کلیدی خاص به تعیین ارزش کمپینهای تبلیغاتی کمک میکند.
تفاوت CPC و CPM چیست؟
برندها باید معیارهای بازاریابی دیجیتال خود را اندازهگیری کنند، از جمله مقایسه CPC با CPM (هزینه در هر هزار نمایش تبلیغ، یا هزینه در هر 1،000 نمایش تبلیغ). نرخ کلیک (CTR) تبلیغ، صفحه فرود یا مقاله، نرخ تعداد کلیکها به صفحه دیگری که دریافت میکند، است. CPCبر اساس تعداد کلیکهای واقعی که تبلیغ دریافت میکند، محاسبه میشود، در حالی که CPM بر اساس تعداد بارهایی است که تبلیغ نمایش داده میشود، بدون توجه به اینکه مشتریان بر روی آن کلیک کردهاند یا نه. برندها میتوانند از هر دو معیار استفاده کنند و تأثیر هرکدام را در نظر گرفته، برای دید جامعتری از عملکرد کمپینهای تبلیغاتی خود استفاده کنند.
CPC چیست؟ چگونه هزینه در هر کلیک را محاسبه کنیم؟
CPCمعادل میانگین مبلغ پرداختی برای هر کلیک روی یک تبلیغ است. تعداد بالای کلیکها یا بازدیدها از یک تبلیغ نشاندهنده این است که تبلیغ توجه مشتریان را جلب کرده است. تبلیغگران مختلف میتوانند در مزایدههای تعیین موقعیت تبلیغات روی وبسایتها و کلمات کلیدی محبوب شرکت کنند، بنابراین CPC بهینه برای هر برند توسط رتبهبندی تبلیغ آن و همچنین رتبهبندی برندها و محصولات مشابه تعیین میشود. هرچه کلمه کلیدی در مزایده مورد نیازتر باشد و موقعیت تبلیغ بالاتر باشد، هزینه تبلیغات بیشتر خواهد بود.
CPC
معدل هزینه در هر کلیک یا همان CPC چیست؟
معدل هزینه در هر کلیک به سادگی میانگین مبلغ هزینه برای هر کلیک روی یک تبلیغ است. به طور معمول، تبلیغاتی که در صفحات موتورهای جستجو قرار میگیرند، هزینه بیشتری نسبت به تبلیغاتی که روی وبسایت یک برند قرار میگیرند، دارند. رتبه تبلیغات به طور مکرر تغییر میکند، بنابراین برای هزینه در هر کلیک تبلیغ یک برند، یک عدد ثابت وجود نخواهد داشت.
حداکثر هزینه در هر کلیک چیست؟
حداکثر هزینه در هر کلیک مبلغ پیشنهادی یک برند برای موقعیت تبلیغ و کلمات کلیدی است. به عبارت دیگر، بالاترین مبلغی که آنها تمایل دارند پرداخت کنند. اما خوشبختانه، به طور معمول برند به طور کامل حداکثر هزینه در هر کلیک را پرداخت نخواهد کرد. بر اساس برندها و امتیازهای کیفی مرتبط در جستجو، CPCواقعی اغلب پایینتر از پیشنهاد اولیه خواهد بود.
مزایا و معایب تبلیغات پرداخت در هر کلیک (PPC)
تبلیغات پرداخت در هر کلیک که توسط CPC و CPM اندازهگیری میشود، مزایا و معایب خود را دارد CPC .به طور مستقیم با خریدهایی که مشتریان انجام میدهند، همبستگی دارد، در حالی که CPM میتواند به دستیابی به هدف افزایش آگاهی از برند کمک کند. این معمولاً منجر به قیمتهای بالاتر در تبلیغات CPC میشود، اما همچنین ارزش بیشتری در هدایت مشتریان به مرحله بعدی در مسیر خریدشان دارد، زیرا CPC به طور مستقیم به نرخ کلیک (CTR) مشتریانی که تبلیغات را مشاهده کردهاند، مرتبط است.
چگونه میتوان هزینه در هر کلیک را کاهش داد؟
هدف تمام برندها باید داشتن یک هزینه در هر کلیک کم باشد. این به معنای این است که تبلیغات باید بهینهسازی شده باشند تا ارزش بالا با هزینه کم داشته باشند. علاوه بر این، هزینه در هر کلیک باید نسبت به سودهای کلی برندها متناسب باشد، زیرا هدف نهایی هزینه در هر کلیک، افزایش فروش است. بیشتر برندها نمیخواهند بیشتر از درآمد خود را برای تبلیغات خود هزینه کنند، بنابراین بودجهبندی میتواند حیاتی باشد.
سوالات متداول در مورد هزینه در هر کلیک (CPC)
تفاوت بین پرداخت در هر کلیک و هزینه در هر کلیک چیست؟
پرداخت در هر کلیک (PPC) و هزینه در هر کلیک (CPC) به همان موضوع اشاره دارند. PPCسیستم پرداخت بر اساس هر کلیک روی یک تبلیغ توسط برندهاست و CPC معیاری است که برای اندازهگیری این کلیکها استفاده میشود.
چگونه برندها میتوانند تبلیغ کرده و هزینه در هر کلیک را تعیین کنند؟
محصولات تبلیغاتی (Sponsored Products) و برندهای تبلیغاتی (Sponsored Brands) از هزینه در هر کلیک (CPC) برای تعیین مبلغی که تبلیغگران باید بر اساس کلیکهای مشتریان پرداخت کنند، استفاده میکنند. با آگاهی از بهینهسازی CPC خود و فهم هزینه در هر کلیک کنونی و آنچه باید باشد، برندها میتوانند شروع به ایجاد کمپینهای تبلیغاتی هوشمندتر کنند.
در عصر دیجیتال، بازاریابی به شکلهای جدیدی تغییر کرده است. ابزارهای دیجیتال مارکتینگ با استفاده از فناوری و اینترنت، به کسبوکارها کمک میکنند تا به مخاطبان خود دسترسی بهتری داشته باشند و روابط نزدیکتری با مشتریان برقرار کنند. در این مقاله، به بررسی برخی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ پرداخته خواهد شد و نحوه استفاده از […]
در دنیای امروز، دیجیتال مارکتینگ بهعنوان یک روش بسیار مهم و حیاتی در تبلیغات و فروش محصولات و خدمات در فضای آنلاین، جایگاه ویژهای دارد. دیجیتال مارکتینگ شامل استفاده از ابزارها و روشهای مبتنی بر اینترنت و دیگر وسایل دیجیتالی است که هدف آن جذب مشتریان، ارتقای برند و افزایش فروش است. در این بلاگ […]
ساخت یک استراتژی محتوای اینستاگرام میتواند تفاوت را در موفقیت شما در اینستاگرام ایجاد کند. داشتن یک استراتژی محتوای اینستاگرام باعث میشود شما در مسیر صحیح قرار بگیرید و مطمئن شوید که اهدافی که قصد دارید دست یابید را مشخص کردهاید. قبل از ایجاد یک استراتژی محتوای اینستاگرام، چند مورد را باید در نظر بگیرید. […]
بیاموزید چگونه بازاریابی محتوا ترافیک، سرنخها و فروش را افزایش دهید. با ظهور موتورهای جستجو، تحقیق و خرید محصولات تغییر کرده است. خریداران به تحقیق خرید خود در اینترنت میپردازند و از روشهای سنتی بازاریابی فرار میکنند. در واقع، تقریباً 50٪ از آنها از فناوری مسدودسازی تبلیغات استفاده میکنند تا در ابتدا پیامهای شما را […]