استراتژی محتوا در اینستاگرام: بهینه‌سازی محتوا و جذب مخاطبان هدف

استراتژی محتوای اینستاگرام
استراتژی محتوای اینستاگرام

ساخت یک استراتژی محتوای اینستاگرام  می‌تواند تفاوت را در موفقیت شما در اینستاگرام ایجاد کند. داشتن یک استراتژی محتوای اینستاگرام باعث می‌شود شما در مسیر صحیح قرار بگیرید و مطمئن شوید که اهدافی که قصد دارید دست یابید را مشخص کرده‌اید.

قبل از ایجاد یک استراتژی محتوای اینستاگرام، چند مورد را باید در نظر بگیرید. برای مثال، آیا شما به طور کامل اینستاگرام را بررسی کرده‌اید؟ فقط دانستن اینکه اینستاگرام یک پلتفرم بزرگ با میلیون‌ها کاربر فعال است کافی نیست تا حضور شما موفق باشد.

مهم‌ترین بخش در داشتن یک حساب اینستاگرام موفق، پست کردن به صورت مداوم است. اگر قبل از ایجاد حساب، اینستاگرام را بررسی نکرده باشید، این موضوع را نمی‌دانید.

پست کردن به صورت زمان‌بندی شده تنها باعث می‌شود که سایر کاربران کمتر علاقه‌مند به پست‌های شما شوند یا به طور کلی حساب شما را فراموش کنند. اگر بیش از حد فراوان پست کنید، دنبال‌کنندگان شما ممکن است به شدت خسته شوند یا عصبانی شوند و این منجر به از دست دادن آن‌ها می‌شود.

پس از بررسی اینستاگرام، شما قادر خواهید بود بدانید نقاط ضعف خود را کجا پیدا کنید و چگونه آن‌ها را تصحیح کنید. اینجاست که استراتژی محتوای اینستاگرام وارد عمل می‌شود.

ایجاد یک استراتژی محتوای اینستاگرام مطمئن می‌شود که پست‌های شما به حداکثر موفقیت برسند.


ایجاد یک استراتژی محتوای اینستاگرام

یک فرد عادی که از اینستاگرام استفاده می‌کند می‌تواند با به صورت بی‌قاعده اسکرول کردن در اینستاگرام، به صورت تصادفی لایک کردن عکس‌ها و پست کردن عکس سگ خود برای چهارمین بار در یک هفته، موفقیت بیابد. با این حال، این روش به شما نتایجی که برای برند اینستاگرامی خود دنبال می‌کنید، نخواهد داد.

برای دستیابی به موفقیت برند اینستاگرامی، شما باید یک برنامه بازاریابی مدنظر ویژه برای اینستاگرام ایجاد کنید. این کار ضروری است اگر می‌خواهید جامعه فعالی را برای برند خود ایجاد کرده و نتایج واقعی را برای برند خود ببینید.

چهار عنصر کلیدی باید در استراتژی شما شامل شود:

  1. زمان پست کردن و تعداد پست‌ها

برای برند اینستاگرامی خود، به یک برنامه زمانبندی منظم برای پست کردن نیاز دارید تا در جریان باقی بمانید، اما مراقب باشید که دنبال‌کنندگان خود را با تعداد زیادی پست مورد حمله قرار ندهید. برای پیدا کردن بهترین روش برای برند خود، نیاز دارید زمان‌ها و فواصل مختلفی را تست کرده و سپس نتایج را بررسی کنید. وقتی که پیدا کردید چه چیزی برای شما کار می‌کند، می‌توانید یک تقویم محتوای مشترک ایجاد کنید تا از زمان پست کردن‌های خود و محتواهایی که قصد دارید پست کنید، آگاه باشید.

  1. موضوعات محتوا

قطعا جذاب ترین بخش برای فالورها یا دنبال کنندگان شما پست های شما و موضوعاتی هستند که بر روی آن ها کار می کنید. به عنوان مثال اگر یک صفحه در خصوص هواداری یک تیم خاص دارید میزان جذابیت پست های شما به اندازه ارتباط موضوع های پسشت هایتان با تیم مدنظر می باشد.

  1. تعیین سبک خود

چگونه می‌خواهید توسط دنبال‌کنندگان خود مشاهده شوید؟ آیا استفاده از ایموجی‌ها در عناوین شما مجاز است؟ آیا برای برندتان راهنمایی‌های دستور زبان خاصی وجود دارد؟ چه نوع هشتگ‌ها را استفاده خواهید کرد؟ چه نوع عکس‌ها را پست می‌کنید؟ ایجاد یک سبک خاص و یک راهنمای سبک مربوطه، تمام جوانب منحصربفرد و پیوسته برند شما را پوشش خواهد داد.

  1. راهنمایی‌های برای مشارکت

راهنمایی‌های مشارکت شما باید شامل نحوه تعامل برند شما با حساب‌های دیگر در اینستاگرام باشد. این شامل نحوه لایک و کامنت کردن شما بر روی عکس‌های دیگران و نحوه برخورد با کامنت‌های ورودی در حساب شما است.

مشارکت شما یک جایی نیست که بتوانید کارهای خرده‌رویی انجام دهید. سعی نکنید مشارکت خود را خودکارسازی کنید؛ این روش کارسازی نخواهد داشت.

استراتژی محتوا


ساختن برند اینستاگرامی شما

زیرا اینستاگرام به طور کلی درباره تصاویر است، باید سعی کنید یک هویت برندی یکپارچه و قابل شناسایی ایجاد کنید. چند راه اساسی برای انجام این کار وجود دارد.

  1. هماهنگی تصاویر

۶۰٪ از برندهای برتر در اینستاگرام برای هر پست از همان فیلتر استفاده می‌کنند. استفاده مداوم از همان فیلترها، یک سبک را به وجود خواهد آورد که توسط دنبال‌کنندگان شما قابل شناسایی است. با یکی از اهداف شما اینکه کاربران اینستاگرام وقتی عکس شما را می‌بینند از اسکرول کردن متوقف شوند و سپس با لایک یا کامنت مشارکت کنند، عکس‌هایی که بلافاصله قابل شناسایی هستند، بهتر خواهند بود.

استفاده از برنامه‌های ویرایش عکس موبایلی مانند Enhance یا VSCOcam می‌تواند به شما فیلترها و گزینه‌های ویرایشی اضافی برای پیدا کردن سبک خود کمک کند. اگر این راهکار را انتخاب کردید، به خاطر داشته باشید که عکس‌هایی که در جای دیگری ویرایش یا فیلتر شده‌اند، همچنان می‌توانند به اینستاگرام وارد شوند.

  1. تمرکز بر موضوع مطلب

برند اینستاگرامی شما باید تصمیم بگیرد روی چه نوع پست‌ها تمرکز کند. گاهی این امر واضح است؛ رستوران عکس‌های غذاهای خود را منتشر می‌کند و یک خط لباس، لباس‌های خود را به نمایش می‌گذارد. با این حال، برند شما ممکن است هدف مشخصی نداشته باشد که می‌تواند احساس گیجی را به شما القا کند.

مهم است به خاطر داشته باشید که برای پست کردن محتوای زندگی روزمره، نیازی نیست برند خود را به عنوان یک برند سبک زندگی در نظر بگیرید. فید اینستاگرام شما می‌تواند با سایر محتواهایی که در رسانه‌های اجتماعی دیگر منتشر می‌کنید، متفاوت باشد. در اینستاگرام، می‌توانید عکس‌ها و ویدیوهایی از اعضای تیمتان، حیوانات خانگی یا دفاترتان را منتشر کنید. این بستگی به آنچه که می‌خواهید و به دنبال چه نگاهی هستید دارد.

  1. ایجاد هشتگ برندی

هشتگ ها می توانند شما را در اینستاگرام ترند بکنند بدین صورت که شما وقتی از هشتگ منحصر به فرد یا خاصی استفاده کنید دنبال کنندگان علاقه مند به هشتگ مورد نظر می توانند با پست های مورتبط با این هشتگ از صفحه شما پیروی کنند. اضافه کردن یک هشتگ برندی به هیچ وجه به معنای استفاده از نام شرکتتان به عنوان هشتگ نیست. ایجاد یک هشتگ برندی به معنای ایجاد یک هشتگ است که برند شما را نماینده باشد و دنبال‌کنندگانتان را تشویق به اشتراک‌گذاری عکس‌هایی که با همان تصویر همخوانی دارند، باشد. نیش موجود در برندتان را پیدا کنید و از آن برای الهام‌گیری هشتگ برندی خود استفاده کنید.

  1. به خاطر داشته باشید محتوای خود را تقلید نکنید

تقلید از روش ها و مسیرهایی که برندهای دیگر در پیش گرفته اند هرگز ضامن موفقیت شما برای برندتان نمی شود؛  آنچه برای برندهای دیگر کار می‌کند، به شما ضرورتاً کار نخواهد کرد، به ویژه اگر برندهای دیگر به برند شما مرتبط نباشند.

بر روی مخاطبان خود تمرکز کنید و اطمینان حاصل کنید که به علاقه‌ها و انتظارات آن‌ها پاسخ می‌دهید. از آنچه در حساب های رسانه‌های اجتماعی دیگرتان برای کسب و کارتان کار می‌کند استفاده کنید، نگاهی به سایر محتواهایی که مخاطبانتان در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند بیندازید و نقطه توازنی را پیدا کنید تا در حساب برند اینستاگرام خود استفاده کنید.

  1. با محتوای اینستاگرام خود خلاق باشید

برای حفظ رونق، استراتژی محتوای اینستاگرام شما نیازمند کمی خلاقیت است. در آغاز روزهای اول اینستاگرام، می‌توانستید یک عکس بگیرید، فیلتری اضافه کنید و بلافاصله منتشر کنید، اما این روش همیشه جوابگو نیست. اینستاگرام به سن بالغی رسیده است که به شما فرصت‌های فراوانی برای برجسته شدن از بین سایر کسب و کارها می‌دهد.

اشتراک‌گذاری انواع مختلفی از محتواهای تعاملی و جذاب برای برجسته شدن ضروری است.

  1. کپشن را فراموش نکنید

اگرچه اینستاگرام بیشتر بر روی تصاویر تمرکز می‌کند، اما این بدان معنا نیست که می‌توانید کپشن‌هایی که با هر عکس منتشر می‌کنید را نادیده بگیرید. این کپشن‌ها فرصت عالی‌ای است برای روایت داستان برند شما. اضافه کردن یک کپشن به شما اجازه می‌دهد که روی تصویرتان توضیحاتی ارائه دهید. در اینجا می‌توانید به آن متناسب با کسب و کارتان روندی بدهید و آن را به آن متصل کنید.

  1. استفاده از آلبوم‌های عکس و ویدیو

اینستاگرام به شما امکان اضافه کردن تا ۱۰ عکس و ویدیو به یک پست واحد را می‌دهد. این به کاربران امکان می‌دهد تا بتوانند با ویژگی اسوایپ از آن‌ها عبور کنند و هر قسمت از محتوا را ببینند. اضافه کردن آلبوم‌ها به کسب و کارها راهی است برای ترکیب عکس‌ها و ویدیوها و روایت داستان‌هایی که اطلاعات را به شیوه‌ای جذابتر منتقل می‌کنند.

  1. استفاده از Instagram Stories

داستان‌های اینستاگرام به طور متوسط ۲۵۰ میلیون کاربر روزانه دارند. کسب و کارها و افراد به طرز مساوی می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، که این به آن‌ها فرصتی بی‌ریسک می‌دهد تا توجه بیشتری از دنبال‌کنندگان خود جلب کنند.

داستان‌های اینستاگرام شامل محتوایی است که بلافاصله پاک می‌شود و قابلیت پخش زنده دارد. این بدان معناست که از عکس ها و ویدئوهای جذاب برای جلب توجه استفاده فرمایید.

  1. همکاری با افراد تأثیرگذار

افراد تأثیرگذار را در اینستاگرام که با برند شما مرتبط هستند، پیدا کرده و رابطه‌ای با آن‌ها برقرار کنید. همکاری با یک افراد تأثیرگذار می‌تواند راهی عالی برای رشد برند شما و جذب دنبال‌کنندگان جدید باشد.

به یک افراد تأثیرگذار کنترل حساب کاربری خود را در یک روز واگذار کنید یا درباره ارائه محتوای حمایتی برای حساب کاربری آن‌ها سوال کنید. این تغییرات کوچک می‌توانند به خاطر تعداد زیادی افراد جدیدی که با برند شما آشنا می‌شوند، نتایج بزرگی داشته باشند.

بعضی از افراد تأثیرگذار برای خدمات خود هزینه می‌پردازند، اما همکاری با افراد تأثیرگذار محلی ممکن است به شما اجازه دهد از این هزینه صرف نظر کنید. پیدا کردن کسی در دسترس بودجه شما می‌تواند همکاری با افراد تأثیرگذار را به یک امکان برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط تبدیل کند، نه فقط برای شرکت‌های بزرگ.

  1. استفاده از تبلیغات اینستاگرام برای تقویت کسب‌وکار

رسانه‌های اجتماعی در جلب کسب‌وکار جدید به خود نشان داده است. اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنا نیست. استفاده از تبلیغات اینستاگرام می‌تواند به افزایش آگاهی از برند، دریافت بازدیدهای بیشتر به وبسایت و افزایش دانلود برنامه موبایل شما کمک کند.

تبلیغات اینستاگرام به شما دسترسی به یک جمعیت بزرگ و مشتاق می‌دهد. علاوه بر این، استفاده از آنها آسان است.

استراتژی محتوا

 

نکات نهایی

افزودن اینستاگرام به استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شما می‌تواند به برند شما کمک کند، اگر به درستی انجام شود. ایجاد یک استراتژی محتوای اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا از برخی از مشکلات اولیه که بسیاری از برندها با آنها مواجه می‌شوند، جلوگیری کنید و همچنین تمایز شما و سایر رقبایتان را همورا می سازد. به استراتژی خود و اهداف خود توجه کنید و آنها را یادداشت کنید. این بهترین راه برای پیگیری وضعیت کنونی خود و قدم‌های بعدی به سوی هدفتان خواهد بود.

 

 

شما هم دیدگاه خود را بنویسید.