PPC یا پرداخت بر اساس کلیک یک نوع بازاریابی اینترنتی است که شامل پرداخت هزینهای توسط تبلیغدهندگان هر بار که یکی از تبلیغات آنها کلیک میشود، میشود. به طور ساده، شما تنها زمانی برای تبلیغ خود هزینه ای پرداخت میکنید که واقعاً روی آن کلیک شود. در واقع این یک روش ‘خرید’ بازدیدها به سایت شماست، علاوه بر اینکه باعث بازدیدهای وبسایت به طور طبیعی نیز میشود.
یکی از محبوبترین اشکال PPC تبلیغات موتور جستجو است که به تبلیغدهندگان اجازه میدهد برای قرار دادن تبلیغات در لینکهای اسپانسر شده موتور جستجو پرداخت کنند. این کار زمانی انجام میشود که کسی برای یک کلمه کلیدی مرتبط با پیشنهاد کسبوکارش جستجو میکند. به عنوان مثال، اگر به کلمه کلیدی “مدیریت خرید گوگل” پیشنهاد بدهیم، تبلیغ ما ممکن است در بالای صفحه نتایج گوگل نمایش داده شود.
PPC دارای مزایای زیادی است که به کسبوکار شما کمک میکند، از جمله:
– PPC هزینهای کارآمد است
– هنگامی که کسی برای یک عبارت مرتبط جستجو میکند تبلیغ شما در صفحه نتایج اول نمایش داده میشود
– افزایش نمایش و دیدهشدگی برند از طریق هدایت ترافیک هدفمند به وبسایت شما
– میتوانید برای هر کلمه کلیدی چندین کمپین تبلیغاتی اجرا کنید
– منجر به نرخ نشر کلیک (CTR) بالاتر، تبدیل بیشتر و افزایش درآمد فروش میشود
– ترافیک فوری فراهم میکند
اگر PPC به درستی اجرا شود، بازگشت سرمایهگذاری باید روند صعودی داشته باشد، زیرا هر بازدید از وبسایت شما ارزش بیشتری دارد از هزینهای که بابت آن پرداخت میکنید. با این وجود، این مسئله به سادگی معادله پرداخت هزینه برای کلیکها و جذب ترافیک نیست، بلکه برای ایجاد و مدیریت یک کمپین PPC قوی، باید با عوامل بسیاری آشنا باشید.
این موضوع به موارد زیر تقسیم میشود:
انتخاب کلمات کلیدی مناسب
تنظیم این کلمات کلیدی در ساختار کمپینها و گروههای تبلیغی
بهبود صفحات فرود PPC برای دستیابی به نتایج تبدیل موثر
مهم است که بهترین راههای اجرای یک کمپین PPC را یاد بگیرید، زیرا کمپینهای PPC مرتبط و هدفمندتر با بازدهی بالاتر توسط موتورهای جستجو با کلیکهای با هزینه کم پاداش داده میشوند. گوگل هزینه پرداختی بر کلیک شما را کاهش میدهد اگر تبلیغات شما برای کاربران مناسب و مفید باشند، در نهایت به شما سود بیشتری میرسانند.
چه کسانی باید از PPC استفاده کنند؟
تبلیغات PPC برای کسبوکارهای کوچک ایدهآل است زیرا میتوانید تصمیم بگیرید چقدر به هر کلمه کلیدی پرداخت کنید، بنابراین میتوانید مدیریت کنید که در هنگام نمایش تبلیغهای خود چه مقدار پول خواهید پرداخت. به طور معناداری، این اطمینان حاصل میکند که پولی که برای تبلیغات پرداخت میکنید هدر نمیشود، زیرا احتمالاً تعداد بیشتری از افرادی که به محصول شما علاقهمند هستند، جذب میشوند.
GOOGLE ADS
گوگل ادز پرکاربردترین شبکه تبلیغات PPC است. این پلتفرم به شما امکان میدهد که کمپینهایی ایجاد کنید که در تمام خدمات گوگل نمایش داده خواهند شد. انتخاب فرمت تبلیغات و کلمات کلیدی مناسب مهم است، زیرا گوگل ادز پتانسیل تبلیغدهندگان را بر اساس کیفیت، مرتبط بودن و اندازه تبلیغ آنها و همچنین قیمت پیشنهادی رتبهبندی میکند.
از آنجایی که گوگل پرکاربردترین موتور جستجو است، استفاده از گوگل ادز باعث میشود که بیشترین تاثیر را بر جلب توجه، به همین دلیل در ایجاد کمپین PPC خود از موارد زیر بهرهوری نمایید:
– اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی شما مرتبط، محبوب و احتمالاً جستجو میشوند
– یک صفحه فرود با کیفیت بالا داشته باشید که جذاب به نظر برسد و پیام واضحی داشته باشد
– امتیازات کیفیت بهتر منجر به کلیکهای تبلیغات با هزینه کمتر میشود
به طور خلاصه، تبلیغات PPC یک گزینه بازاریابی عالی برای کسبوکار شماست. این یک تکنیک بازاریابی دیجیتالی ساده و در عین حال موثر برای تبلیغ محصولات شما، جلب ترافیک به وبسایت شما و در نهایت، افزایش فروش است.
Google shopping
گوگل شاپینگ نمونه دیگری از یک کانال PPC عالی است. این از طریق گوگل ادز اجرا میشود و میتواند توسط خردهفروشان برای قرار دادن محصولاتشان در معرض خریداران علاقهمند استفاده شود. از آنجا که گوگل پرکاربردترین موتور جستجو است، نمایش محصولات شما به عنوان بخشی از صفحه نتایج موتور جستجو میتواند به طور قابل توجهی دیدهشدگی، نمایش و کمک به ترافیک وبسایت شما را افزایش دهد.
در گوگل شاپینگ، تبلیغدهندگان برای ایجاد بهترین مکان ممکن در کاروسل شاپینگ مزایده میکنند، به طوری که اولین مکان بیشترین طلب را دارد. دلیل این است که 65٪ از خریداران بدون توجه به قیمت بر روی تبلیغ اول در کاروسل شاپینگ گوگل کلیک میکنند، شاید به دلیل اعتقاداتی که این تبلیغ از بالاترین کیفیت فروشنده یا بهترین قیمت موجود است.
مدیریت گوگل شاپینگ میتواند یک چیز پیچیده باشد. از گزینههای مختلف اتوماسیون تا مدیریت دستی یا آژانسهای شخص ثالث، خردهفروشان روشهای مختلفی برای سوددهی به این کانال دارند.
PPC
راهنمای اولیه برای تبلیغات پرداخت بر اساس کلیک
اگر میخواهید باعث جذب سرنخهای واجد شرایط به وبسایت خود شوید، تبلیغات PPC انتخابی فوقالعاده است. این روش سریع، قابل اعتماد و مناسب برای تقریباً تمام کسبوکارهاست. با دنبال کردن بهترین شیوهها و به طور مداوم بهینهسازی کردن کمپینهایتان، میتوانید به سرعت نتایج موثری را به دست آورید.
در عصر دیجیتال، بازاریابی به شکلهای جدیدی تغییر کرده است. ابزارهای دیجیتال مارکتینگ با استفاده از فناوری و اینترنت، به کسبوکارها کمک میکنند تا به مخاطبان خود دسترسی بهتری داشته باشند و روابط نزدیکتری با مشتریان برقرار کنند. در این مقاله، به بررسی برخی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ پرداخته خواهد شد و نحوه استفاده از […]
در دنیای امروز، دیجیتال مارکتینگ بهعنوان یک روش بسیار مهم و حیاتی در تبلیغات و فروش محصولات و خدمات در فضای آنلاین، جایگاه ویژهای دارد. دیجیتال مارکتینگ شامل استفاده از ابزارها و روشهای مبتنی بر اینترنت و دیگر وسایل دیجیتالی است که هدف آن جذب مشتریان، ارتقای برند و افزایش فروش است. در این بلاگ […]
ساخت یک استراتژی محتوای اینستاگرام میتواند تفاوت را در موفقیت شما در اینستاگرام ایجاد کند. داشتن یک استراتژی محتوای اینستاگرام باعث میشود شما در مسیر صحیح قرار بگیرید و مطمئن شوید که اهدافی که قصد دارید دست یابید را مشخص کردهاید. قبل از ایجاد یک استراتژی محتوای اینستاگرام، چند مورد را باید در نظر بگیرید. […]
بیاموزید چگونه بازاریابی محتوا ترافیک، سرنخها و فروش را افزایش دهید. با ظهور موتورهای جستجو، تحقیق و خرید محصولات تغییر کرده است. خریداران به تحقیق خرید خود در اینترنت میپردازند و از روشهای سنتی بازاریابی فرار میکنند. در واقع، تقریباً 50٪ از آنها از فناوری مسدودسازی تبلیغات استفاده میکنند تا در ابتدا پیامهای شما را […]