تعداد حسابهای فعال تلگرام بیش از ۳۰۰ میلیون نفر است. ۱۰۰ میلیون حساب دیگر نیز غیرفعال اما در بعضی از اوقات استفاده میشوند. تلگرام یکی از بزرگترین پلتفرمهای آنلاین برای ارتباطات، دنبال کردن اخبار و حتی جستجوی کار جدید است. اکنون این پیامرسان با موفقیت از تبلیغات درآمدزایی میکند و قرار دادن تبلیغات در کانالهای تلگرام در عرض چند روز خود را به دلیل پوشش گستردهای از مخاطبین باز میگرداند. امروز، ما مکانیسمهای تبلیغات در تلگرام را تجزیه و تحلیل خواهیم کرد. همچنین برای اطلاعات بیشتر، مقالات دسته بندی تبلیغات را مطاعه کنید.
ویژگیهای تبلیغات در تلگرام
با این حال، در تلگرام تبلیغات درخشانی وجود ندارد چرا که نمیتوانید تبلیغات را از خود برنامه خریداری کنید. اما با توجه به استراتژی بازاریابی که دارید، امکان قرار دادن تبلیغات محلی از طریق صاحبان کانالها وجود دارد که بسیاری از آنها لینک مستقیم به حساب شما را در توضیحات کانال ارائه میدهند. ترافیک اصلی از طریق دستگاههای همراه است. مخاطبان بسیار وفادارند و تبلیغات در کانالهای بزرگ و پرقیمت گرانتر از قرار دادن در پروژههای کوچک است. با این حال، آمار جامع و دقیقی از جمعیت شناختی وجود ندارد.
تبلیغات در تلگرام
چگونه میتوان تبلیغات در تلگرام خرید؟
روشهای مختلفی برای خرید تبلیغات محلی در پیامرسان وجود دارد، علیرغم عدم وجود دفتر تبلیغات رسمی:
خرید تبلیغات مستقیماً از صاحب کانال
شما باید کانال مناسبی را پیدا کنید، آمار آن را تجزیه و تحلیل کنید (در مورد این موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد)، سپس با صاحب آن تماس بگیرید. به طور معمول، لینک به حساب مسئول پیشنهادات تجاری یا یک صندوق پستی ویژه در توضیحات کانال قرار دارد.
مزایا: انتخاب وسیعی از کانالها، فرصت بررسی شرایط کامل و “توافق پیشازمانی”. شما قراردادن تبلیغات محلی تضمین شده در سبک پستهای غیر تبلیغاتی قبلی دارید و امکان ورود به انتخاب (که بازدهی پیشنهاد خود را کاهش نمیدهد) وجود دارد.
معایب: با پرداخت ۱۰۰٪ پیشپرداخت، تضمینی برای قرار دادن و خطر افزوده برخورد با کلاهبرداران وجود ندارد. هشدار: به نامکاربریها توجه کنید و به کسانی که ادعا میکنند “مدیران کانال” هستند که با شما تماس میگیرند و تبلیغات میکنند، اعتماد نکنید.
خرید تبلیغات از طریق تبادلات تخصصی
تبادلات تبلیغات واسطهای هستند که کانالهای تلگرام را جمعآوری میکنند. کانالهای تبلیغاتی وجود ندارد، اما میتوانید بسیاری از پروژههای کوچک از انواع نیشها پیدا کنید. واسطهگران در استفاده، اطلاعات موجود (مثلاً امکان تماس مستقیم با مدیر کانال) و هزینه تبلیغات متفاوت هستند. تقریباً هر وبسایت چنین میتواند کانالها را بر اساس تعداد مشترکین و موضوع فیلتر کند.
مزایا: دادههای کوچک: مجموعه دادههای کوچک به حجم و قالبی است که آنها را قابل دسترس، مفید، کاربردی و قابل فهم برای افراد بدون استفاده از سیستمها و ماشینهای پیچیده برای تحلیل میکنند. نقد و بررسیهای کانال در دسترس هستند و قرار دادن تبلیغات تضمین شده است.
معایب: کانال مورد نیاز شما ممکن است در تبادل موجود نباشد و خدمات باید تا ۱۵٪ از هزینه تبلیغات را ترک کنند. همچنین برخی از وبسایتها هزینه کمیسیون برای واریز درون سیستم و برداشت وجه دریافت میکنند.
چگونه میتوان به درستی پیشنهاد تجاری را به مدیر کانال تلگرام ارائه داد؟
شما کانالی را که میخواهید تبلیغ کنید مشخص کردهاید.
شرکت، پروژه یا محصول را توضیح دادهاید، یا لینک به توضیحات آن در وبسایت خود را درج کردهاید.
تعیین کردهاید که آیا از یک متن آماده استفاده میکنید یا نیاز به نوشتن یک پست از ابتدا دارید.
تاریخ و زمان مورد نظر برای انتشار را ارائه دادهاید.
از دادههای اضافی مثل تجزیه و تحلیل مخاطبین و رشد مشترکین پرسیدهاید.
شرایط و قوانین پست را (هزینه، مدت زمانی که پست “نگه داشته” میشود، امکان انتشار چند تبلیغات) پرسیدهاید.
چند کلمه در مورد دلایلی که شما این کانال خاص را برای قرار دادن انتخاب کردهاید، صحبت کنید.
چگونه یک کانال برای تبلیغات انتخاب کنیم؟
در تلگرام خود، دو معیار وجود دارد: بازدیدهای غیر یکتا (تعداد بازدیدها از یک پست، نه تعداد کاربرانی که آن را دیدهاند) و تعداد مشترکین. معیارات اضافی در خدمات ویژه وجود دارند. از جمله معیاراتی که میتوان بررسی کرد:
تعداد دنبالکنندگان و آمار رشد آنها
پوشش کلی
پوشش یک پست تکی
شاخص نقل قول. این نسبت نقل قولها یا بازنشرهای یک کانال به تعداد ارسالها در خود کانال است
سطح مشارکت دنبالکنندگان (نسبت پوشش به تعداد دنبالکنندگان).
چه نکاتی باید در انتخاب یک کانال برای تبلیغات توجه کرد؟
شاخصهای تجزیه و تحلیل (کانال باید در خدمات جمعآوری دادهها حضور داشته باشد)
تعداد ارسالها و مداومت آنها (حداقل ۱۵ پست!)
بازدیدها: حداقل یک سوم از مشترکین
تبلیغات در تلگرام
چگونه بیشترین بهره را از تبلیغات در تلگرام ببریم؟
برای اینکه تبلیغات شما در عرض چند روز بازگشت سرمایه کند، سعی کنید چند قانون را دنبال کنید:
پستها را تنها در کانالهای معروف بخرید.
آنها را از طریق خدمات ذکر شده بررسی کنید.
برای افزایش بازدیدها و مشترکین یک تجزیه و تحلیل مستقل انجام دهید.
تبلیغات خود را در چندین کانال قرار دهید که مخاطبین همپوشانی نداشته باشند یا حداقل همپوشانی داشته باشند، و نتایج را پیگیری کنید.
سعی کنید پستهای مختلفی را در پروژههای مختلف امتحان کنید و خود را به یک متن فروشنده و یک تصویر/ویدئو محدود نکنید.
ارزیابی کارایی تبلیغات در تلگرام
سه روش برای اندازهگیری کارایی یک انتشار وجود دارد.
اولین معیار برای ارزیابی تأثیر تبلیغات در کانال یا وبلاگ شما، تعداد مشترکین جدیدی است که پس از نمایش تبلیغات ظاهر میشوند. این معیار تنها برای افرادی مناسب است که خود صاحب کانال یا صفحه هستند و در آن تبلیغ کردهاند.
گزارشات یاندکس را بررسی کنید. از گزارشات معیارها و گزارشات آنالیتیک گوگل با برچسبهای UTM استفاده کنید. این برای کسانی مناسب است که لینکی به وبسایت خود ارسال کردهاند.
آخرین گزینه استفاده از خدمات تحلیلی تلگرام است (به عنوان مثال، وبسایت Telemetr) این برای همه مناسب است.
در عصر دیجیتال، بازاریابی به شکلهای جدیدی تغییر کرده است. ابزارهای دیجیتال مارکتینگ با استفاده از فناوری و اینترنت، به کسبوکارها کمک میکنند تا به مخاطبان خود دسترسی بهتری داشته باشند و روابط نزدیکتری با مشتریان برقرار کنند. در این مقاله، به بررسی برخی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ پرداخته خواهد شد و نحوه استفاده از […]
در دنیای امروز، دیجیتال مارکتینگ بهعنوان یک روش بسیار مهم و حیاتی در تبلیغات و فروش محصولات و خدمات در فضای آنلاین، جایگاه ویژهای دارد. دیجیتال مارکتینگ شامل استفاده از ابزارها و روشهای مبتنی بر اینترنت و دیگر وسایل دیجیتالی است که هدف آن جذب مشتریان، ارتقای برند و افزایش فروش است. در این بلاگ […]
ساخت یک استراتژی محتوای اینستاگرام میتواند تفاوت را در موفقیت شما در اینستاگرام ایجاد کند. داشتن یک استراتژی محتوای اینستاگرام باعث میشود شما در مسیر صحیح قرار بگیرید و مطمئن شوید که اهدافی که قصد دارید دست یابید را مشخص کردهاید. قبل از ایجاد یک استراتژی محتوای اینستاگرام، چند مورد را باید در نظر بگیرید. […]
بیاموزید چگونه بازاریابی محتوا ترافیک، سرنخها و فروش را افزایش دهید. با ظهور موتورهای جستجو، تحقیق و خرید محصولات تغییر کرده است. خریداران به تحقیق خرید خود در اینترنت میپردازند و از روشهای سنتی بازاریابی فرار میکنند. در واقع، تقریباً 50٪ از آنها از فناوری مسدودسازی تبلیغات استفاده میکنند تا در ابتدا پیامهای شما را […]