استراتژی‌های بازاریابی محتوا: کلید موفقیت در جهان دیجیتال

استراتژی محتوا
استراتژی محتوا

بیاموزید چگونه بازاریابی محتوا ترافیک، سرنخ‌ها و فروش را افزایش دهید. با ظهور موتورهای جستجو، تحقیق و خرید محصولات تغییر کرده است. خریداران به تحقیق خرید خود در اینترنت می‌پردازند و از روش‌های سنتی بازاریابی فرار می‌کنند.

در واقع، تقریباً 50٪ از آنها از فناوری مسدودسازی تبلیغات استفاده می‌کنند تا در ابتدا پیام‌های شما را نادیده بگیرند و 80٪ خریداران ترجیح می‌دهند در مراحل آگاهی سفر خریدار، گزینه‌های خود را خودشان سنجیده کنند و با تیم فروش صحبت نکنند.

وقتی بیشتر خریدارانتان تلاش‌های زیادی را برای نادیده گرفتن شما می‌کنند و ترجیح می‌دهند تصمیمات خرید آگاهانه خود را به تنهایی بگیرند. چه کار باید انجام دهید؟

وارد بازاریابی محتوا شوید، که اکنون یکی از روش‌های موثرترین برای تأسیس شرکت شما به عنوان صدای اصلی در صنعتتان و ایجاد اعتماد با خریدارانتان است. هنگامی که محتوا را برای کسب و کار خود ایجاد می‌کنید. به شما کمک می‌کند در جایی که خریدارانتان برای یافتن اطلاعات خود جستجو می‌کنند، حضور داشته باشید.

شاید قبلاً تلاش کرده‌اید تا محتوا را منتشر کنید، اما نتایجی که انتظار داشتید به دست نیاورده‌اید. بازاریابی محتوا، با وجود اینکه ممکن است به نظر مفهومی ساده بیاید، به تعبیر آن خوب نیازمندی دارد. این باید به شما کمک کند تا رابطه قوی‌ای با خریداران برقرار کنید و ارتباط واقعی ایجاد کنید. این نتایج نیاز به زمان و تلاش زیاد دارند و همیشه در یک شب عملکرد نمی‌کنند.

در اینجا، مفاهیم اساسی بازاریابی محتوا را به عنوان یکی از استراتژی های بازاریابی را برای شما توضیح می‌دهیم. همچنین با چارچوب مؤثر و رویکردی در بازاریابی محتوا به نام “They Ask, You Answer” آشنا خواهید شد که برای صدها مشتری ما عملیاتی بوده است.

این منابع به شما کمک خواهند کرد تا استراتژی بازاریابی محتوای کسب و کار خود را بسیار مؤثرتر و واقعاً ارزش تمام زمان و تلاشی که در آن قرار می‌دهید، ارائه دهید.

تعریف بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یک استراتژی است که از مقالات وبلاگ، ویدیوها، راهنماها و سایر منابع استفاده می‌کند تا خریداران را جذب کند، اعتماد به شرکت شما را برقرار کند، چرخه فروش شما را کوتاه کند و در نهایت به مردم کمک کند محصولات و خدمات شما را خریداری کنند.

به خصوص وقتی مربوط به ایجاد محتوا برای ایجاد ارتباط‌های قوی بین کسب و کار و مشتری است. جایی که خریداران شما به گونه‌ای راضی هستند که نه تنها به صورت مکرر از شما خرید می‌کنند، بلکه به عنوان سخنگوی برند شما نیز عمل می‌کنند.

این تنها با ایجاد ارتباط واقعی ممکن است رخ دهد که چارچوب بازاریابی محتوای They Ask, You Answer، به شما کمک می‌کند به آن دست یابید.


مزایای بازاریابی محتوا برای کسب و کار شما

بازاریابی محتوا گاهی نیازمند کار زیاد در بسترهای مختلف است تا موفق باشد (به مقالات وبلاگ، ویدیوها، کتابچه‌های راهنما، کتاب‌های الکترونیکی، پادکست‌ها، مطالعات موردی و غیره فکر کنید)، اما بدون شک ارزش تلاش را دارد.

وقتی به درستی انجام شود، بازاریابی محتوا به کسب و کار شما در راه‌های زیر کمک می‌کند:

  1. رتبه‌بندی بهتر در موتورهای جستجو و افزایش ترافیک طبیعی:

بازاریابی محتوا می‌تواند به وبسایت شما در رتبه‌بندی بالاتر در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی و عباراتی که خریداران در فرآیند تحقیق خود استفاده می‌کنند کمک کند. به خصوص زمانی که توانایی پاسخ به سوالاتی است که خریداران مطرح می‌کنند را داشته باشید. این باعث ایجاد ترافیک طبیعی بیشتر و ترافیک مرتبط‌تر به وبسایت شما می‌شود.

همانطور که در کتاب “They Ask, You Answer” نوشته مارکوس شریدن توضیح داده شده است، استراتژی‌های بازاریابی محتوا باید به پاسخ دادن به هر سوالی که خریداران مطرح می‌کنند (به ویژه سوالات سخت) متمرکز شوند. ما توصیه می‌کنیم با مقالاتی که آنها را “پنج بزرگ” می‌نامیم شروع کنید و سپس محتوای خود را بر اساس تحقیق‌های خاص کلیدی (از ابزارهایی مانند Semrush، Surfer یا سایر ابزارهای کلیدواژه) بهبود ببخشید.

  1. تبدیل به بالاترین میزان سرنخ (سرنخ‌های بیشتر):

وقتی محتوای با کیفیت بالا و بدون نیاز به درخواست ورودی مانند مقالات و صفحات پایه را ایجاد می‌کنید که به سوالات خوانندگانتان پاسخ می‌دهد و به آنها کمک می‌کند مشکلاتشان را حل کنند، با خوانندگان خود اعتماد سازی کرده و آنها را به سمت تبدیل شدن به مشتریان سوق می‌دهید.

این به این معناست که مشتریان کسب و کار شما را به عنوان یک منبع مفید می‌بینند نه فقط به عنوان یک برندی که به دنبال پول آنها است. این باعث می‌شود تعداد بیشتری از مردم درخواست‌های خود را در سایت شما ثبت کنند (که به معنی بیشتر شدن تبدیل‌هاست).

  1. افزایش درگیری:

بازاریابی محتوای موثر نه تنها باعث بیشتر شدن کلیک‌ها و بازدیدها می‌شود. بلکه باعث می‌شود بازدیدکنندگان بیشتری به صفحات شما مراجعه کرده و بر روی لینک‌ها کلیک کنند.

محتوای عالی به ساخت روابط قوی با مشتریان کمک می‌کند، بلکه موتورهای جستجو این را توجه می‌کنند و در رتبه‌بندی شما آن را در نظر می‌گیرند.

  1. کوتاه شدن دوره فروش:

بازاریابی محتوای برجسته می‌تواند دوره فروش را کوتاه‌تر کند و باعث می‌شود سرنخ‌ها بهتر مؤهل و آموزش‌دیده شوند؛ در نتیجه احتمال بستن سریع‌تر معاملات افزایش می‌یابد. همچنین شما می‌توانید محتوای فروشی ایجاد کنید که به طور خاص برای کمک به بستن معاملات بیشتر توسط تیم فروش شما طراحی شده است.

با استفاده از یک استراتژی بازاریابی محتوا که به آن “فروش ماموریتی” می‌گوییم، نمایندگان فروش قصد دارند از محتوای آموزشی در مورد محصولات و خدمات شما برای برطرف کردن مشکلات و پاسخ به سوالات پیش از یک گفت‌وگوی فروش استفاده کنند.

این به این دلیل است که بازاریابی محتوا از ابزارهای کم یا بدون هزینه مانند وبلاگ نویسی، بهینه‌سازی موتورهای جستجو و رسانه‌های اجتماعی بهره می‌برد. در حالی که پرداخت به یک حرفه‌ای با تجربه برای مدیریت استراتژی محتوایی شما ممکن است هزینه قابل توجهی داشته باشد، اما کار بر خودش بنا شده و در طول زمان بازدهی بیشتری را ایجاد می‌کند.

  1. ایجاد اعتماد با مخاطبان:

وقتی کسب و کار شما بر تعلیم (تا به فروش) به مشتریان هدف خود تمرکز می‌کند، شما قادر به نمایش تخصص خود و انسانیت برند خود هستید. این کمک می‌کند تا اعتماد مخاطبان هدف شما را به خود جلب کنید – و اعتماد کلید بهبود قابل توجه است.

مخروط بازاریابی محتوا

مخروط بازاریابی محتوا یک کمپین متمرکز بر مشتری است که از محتوای آموزشی هدفمند در تمام نقاط مسیر خریدار برای جذب مشتریان هدف ایده‌آل و سوق دادن آنها به سمت خرید استفاده می‌کند.

ای موضوع به تیم بازاریابی شما کمک می‌کند درک کنند که کدام قسمت‌های محتوا برای ایجاد مهمترین هستند و چرا. این کمک می‌کند تا تلاش‌های بازاریابی محتوا آنها نه تنها بیشتر در دامنه باشد، بلکه نیز موثرتر باشد.

سه مرحله مخروط بازاریابی محتوا عبارتند از:

       1.مرحله کشف:

در این مرحله از مخروط بازاریابی محتوا، محتواهایی که برای آموزش خریدارانی که در ابتدای جستجوی اطلاعات درباره راه حل مشکلات خود هستند، ایجاد می‌شوند. در این مرحله از مسیر خریدار، احتمالاً اطلاعاتی درباره راه حل‌های مشکلات خود را ندارند. احتمالاً به دنبال محتوا هستند که مشکلاتشان را توصیف کند و راه‌حل‌های ممکن را توضیح دهد. به عنوان مثال، خریدار در این مرحله از مخروط بازاریابی محتوا ممکن است به دنبال پاسخ به سوالاتی مانند “چرا در زیرزمینم پوسیدگی وجود دارد؟”، “چرا همیشه سردردهایی می‌گیرم؟” یا “کجا بهترین مکان‌ها برای تعطیلات با خانواده‌ام هستند؟” باشد.

      2. مرحله ملاحظه:

محتواهای مرحله ملاحظه یا میان‌مخروطی (MOFU) به خریداران کمک می‌کنند تا در نظر گرفتن تمام گزینه‌ها، راه‌حلی را که برای مشکل خود مناسب‌تر است، انتخاب کنند. در این مرحله، آنها بیشتر از راه‌حل‌های ممکن برای مشکلاتشان آگاه هستند. اما نیاز به درک بهتری از این راه‌حل‌ها دارند و برای انتخاب بهتر نیاز به کمک دارند. در اینجا باید به سوالاتی مانند “تفاوت بین … چیست؟” پاسخ دهید. این می‌تواند یک مقایسه بین محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید باشد یا حتی توضیح شباهت‌ها و تفاوت‌ها بین پیشنهادها و رقبای شما.

      3.مرحله خرید:

در این مرحله، محتوا مانند سفرهای مشتری یا شهادتنامه‌ها به خریداران کمک می‌کند تا تصمیم بگیرند کدام شرکت را برای خرید انتخاب کنند. محتواهای مرحله خرید یا پایین‌مخروطی (BOFU) شامل هر چیزی است که توضیح می‌دهد چگونه احساس مشتری شدن در آن کسب‌وکار است.

بیایید به بررسی نوع محتواهایی که در هر یک از این مراحل منطقی است، بپردازیم.

انواع بازاریابی محتوا

در حالی که استراتژی بازاریابی محتوای خود و وب‌سایت خود را پیاده‌سازی می‌کنید. در ادامه نوعی از انواع مؤثرترین بازاریابی محتوا را برای کسب و تبدیل کردن مشتریان و ساختن روابط بهتر با خریداران خود، معرفی می‌کنیم.

ما آنها را بر اساس مراحلی که خریداران در طول مسیر خرید آنها قرار دارند، دسته‌بندی کرده‌ایم:

محتوای کشف (TOFU) که به آموزش مخاطبان شما کمک می‌کند و راه‌حل‌های ممکن برای مشکلاتشان را توضیح می‌دهد:

  1. مقالات وبلاگ:

کسب‌وکارهایی که وبلاگ دارند، معمولاً ماهانه 67% بیشترین تعداد سرنخ را دریافت می‌کنند و 13 برابر بازگشت سرمایه (ROI) تولید می‌کنند. وقتی به درستی توسعه می‌یابند، مطالب وبلاگ به مشتریان دیجیتالی کمک می‌کنند تا وبسایت شما را پیدا کنند و از طریق جستجوی طبیعی درباره محصولات و خدمات شما مطلع شوند. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، با شروع با “پنج موضوع اصلی” و سپس بررسی سایر موضوعات وبلاگ کسب‌وکاری که سودآوری می‌کنند و مشتریان را آموزش می‌دهند، کار را آغاز کنید.

  1. آموزش‌های ویدئویی:

افراد به طور میانگین 19 ساعت در هفته ویدئو آنلاین تماشا می‌کنند و در زمینه یادگیری درباره محصولات و خدمات، 69% اعلام کردند که ویدئو برای آن‌ها مقصد اصلی است. این به این دلیل است که ویدئو راهی سریع و آسان برای درک اطلاعات فراوان است. همچنین روشی قدرتمند برای ارتباط با مشتریان پتانسیل است که در غیر این صورت ممکن است از خواندن وبلاگ شما عبور کنند.

  1. ایمیل:

با میانگین بازگشت سرمایه‌ای 4,200% (42 دلار برای هر دلار هزینه شده!)، ایمیل همچنان یک روش موثر برای جذب توجه مشتریان به کسب و کار شماست. در ارتباطات ایمیلی خود، به جای تبلیغات فروشگاهی، سعی کنید مفهوم خود را خلاصه و آموزشی ارائه دهید. صندوق‌های ایمیل به سرعت پر می‌شوند و اگر می‌خواهید پیامتان به مشتری برسد، باید به وضوح ارزش ارائه شده را بیان کنید تا ایمیل شما باز شده، خوانده شود و لذت برده شود.

  1. مقالات و راهنماهای مقایسه‌ای:

از مقالات و راهنماهای مقایسه‌ای برای بیشتر آموزش مشتریان پتانسیل درباره مراحلی که می‌توانند برداشت کنند تا به بزرگترین نقاط درد خود پاسخ دهند استفاده کنید. این مقالات می‌توانند شامل مقایسه بین محصولات و خدمات شما، مزایا و معایب گزینه‌های مختلف یا مقایسه بین محصولات و خدمات شما و رقبا باشند. این نوع محتوا ممکن است حجم جستجوی طبیعی کمتری داشته باشد، اما مخاطبان بسیار بیشتر درگیر موضوع مورد بحث خواهند شد.

  1. وبینارها:

در نظر داشته باشید که یک وبینار برگزار کنید تا بیشتر مشتریان پتانسیل را آموزش دهید و به خود جلب کنید. همچنین می‌توانید با دعوت کردن یک نفر از صنعت به شما در برنامه بپیوندد، محتوای مشترک برند را ایجاد کنید و بدین ترتیب آگاهی برند خود را افزایش دهید. این رویدادها را ضبط کرده و در وبسایت یا کانال YouTube خود بارگذاری کنید تا به طور مداوم ارزش ارائه دهند.

محتوای خرید (BOFU) که به مشتریان شما در تصمیم نهایی کمک می‌کند:

  1. مطالعات موردی:

مطالعات موردی، که می‌توانند به عنوان شهادت‌نامه مشتری یا مسیر مشتری عمل کنند، می‌توانند یکی از قدرتمندترین قطعات محتوایی باشند که در وبسایت شما منتشر می‌شوند. توانایی نشان دادن اینکه یک شرکت یا مشتری با همکاری با شما نتایج شگفت‌انگیزی را به دست می‌آورد، به مشتریان کمک می‌کند تا ببینند چگونه می‌توانند توسط شما راهنمایی بگیرند. این باعث می‌شود افراد احساس راحتی بیشتری در انتخاب شرکت شما نسبت به دیگران داشته باشند.

  1. آزمایش‌های زنده و نمایش‌های عملی:

اگر شرکت شما خدمات عضویت یا اشتراکی ارائه می‌دهد که مشتریان در آنها در یک تعهد بلندمدت شرکت می‌کنند. محتوای BOFU که مشتریان شما علاقه مند هستند شامل پیشنهادات آزمایشی است تا آنها بتوانند محصولات را قبل از خرید آزمایش کنند. نمایش‌ها نیز می‌توانند مفید باشند و به آنها کمک کنند تا بیاموزند چگونه به درستی از محصولات و خدمات شما استفاده کنند و از حداکثر استفاده را ببرند.

  1. پیشنهاد مشاوره رایگان:

وقتی کسی آماده خرید است، دسترسی به کسی که می‌تواند او را در فرایند همراهی کند، به صورت مجازی یا حضوری فراهم کنید. پیشنهاد دهید که با آنها ملاقات کنید و گزینه‌هایشان را به صورت رایگان بررسی کنید. هدف از این ملاقات کمک به آنها است نه فقط فروش، بنابراین مشتریان شما احساس راحتی می‌کنند که مشکلات خود را برملا کنند و با شما به دنبال راه حل‌ها بگردند.

بازاریابی محتوا


مثال‌های بازاریابی محتوا

این مسئله بسیار مهم است و به تکرار ارزش دارد. هدف اصلی شما در ساختن یک استراتژی بازاریابی بر پایه محتوا، ایجاد اعتبار و اعتماد با مشتریان از طریق آموزش است.

در واقع، دو سوم بزرگسالان در ایالات متحده می‌گویند که اعتماد تأثیر قابل توجهی در تصمیم‌گیری آن‌ها برای خرید بزرگ دارد. برای ایجاد این اعتماد، شما باید محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید که مفید باشد. بدون در نظر گرفتن اینکه آیا کسی تصمیم به خرید محصول شما می‌گیرد یا خیر.

این مثال‌های بازاریابی محتوا به شما نشان می‌دهد که چگونه اعتماد را با خریداران خود بسازید.

  1. جرثقیل بالابری چیست؟

بعد از پاسخ به سؤال اولیه، آن‌ها به بخش‌های مختلف جرثقیل و نحوه کارکرد آن‌ها می‌پردازند. این نوع ویدیوهای توضیح‌دهنده به مشتریان شما کمک می‌کند تا بیشتر درباره اینکه محصولات و خدمات شما چه کارهایی برای آن‌ها انجام می‌دهد بفهمند.

  1. چرا سقف تجاری من نشت می‌کند؟

در این مقاله جامع سیستم‌های روفینگ وست، خریداران را درگیر می‌کند، حتی قبل از آنکه آنها راه حل مشکلات خود را بدانند. این مقاله به تمام علائم و علائمی که احتمالاً مشتریان با آن روبرو هستند و چه کاری باید برای کاهش آسیب انجام دهند، می‌پردازد.

  1. توپ 5 مشکل و راه حل‌های استخر فیبرگلاس

در این مقاله درباره مشکلات استخر فیبرگلاس سخن گفته شده است و یک نمونه از کتاب قوانین پنجگانه (The Big 5) است. این مقاله توسط شرکت ریور پولز ، که توسط مارکوس شریدان تألیف و منتشر شده است.  در این مقاله با توضیح تمام چیزهایی که ممکن است با محصولی که شما به فروش می‌رسانید ، اعتماد خود را با محتوا بسازید، سخن گفته می شود.

همچنین راه حل‌هایی را برای ملاحظه ارائه می‌دهد، مانند چگونگی ترمیم شکستگی‌های عنکبوتی و جلوگیری از پریدگی رنگ ارائه می دهد.


توسعه استراتژی بازاریابی محتوا

اکنون وقت آن رسیده است که استراتژی بازاریابی محتوای واقعی خود را ایجاد کنید. در اینجا، بهترین راه‌ها برای رسیدن به موفقیت کسب و کار شما را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت:

  1. دریافت حمایت سازمانی:

گام اول در ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا موفق، دریافت حمایت مدیریت و رهبری شرکت شما است. چندین دلیل وجود دارد که این مورد بسیار مهم است:

تلاش‌های بازاریابی محتوا شما مانع خواهند شد مگر اینکه حمایت اساسی رهبری و ذی‌نفعان شرکت را داشته باشید. مگر آنکه همه اعضا از اهمیت بازاریابی محتوا آگاه باشند و آن را به عنوان یک تلاش غیرمهم در نظر نگیرند، استراتژی بازاریابی محتوا همواره در پشت سر خواهد ماند. ایجاد محتوا یک تغییر فرهنگی است و همه اعضای شرکت باید اهمیت و قدرت آن در ایجاد درآمد را درک کنند.

اگر می‌خواهید همه اعضا به این فرآیند مشارکت کنند (که توصیه می‌شود!)، باید همه آن‌ها اهمیت بازاریابی محتوا را درک کنند. برگزاری کارگاهی که در آن به مزایای بازاریابی محتوا پرداخته شود، یا با توضیح اینکه چگونه بازاریابی محتوا می‌تواند برای ارزش‌های مشترک (مانند تغییر در رفتار خریداران و اعتماد مبنای یک کسب و کار قوی) به کمک برسد، می‌تواند باعث دریافت حمایت همه افراد شرکت شود. همچنین، هنگام ایجاد محتوا، نظرات از بخش‌های مرتبط را جویا شده و از آنها به عنوان کارشناسان حوزه موضوعی سوال بپرسید یا نظرات آنها را درخواست کنید. این اقدام می‌تواند به تسریع دریافت حمایت کمک کند و به شناسایی روندهای صنعتی کمک کند.

  1. اطمینان حاصل کنید که مالکیت محتوا در داخل سازمان باشد:

شرکت‌هایی که با آن‌ها همکاری کردیم و سریع‌ترین پیروزی‌های بازاریابی ورودی را به دست آوردند، یک کار خیلی ساده را انجام می‌دهند: آن‌ها یک مدیر محتوای تمام وقت استخدام می‌کنند. این شخص در نهایت اساس تلاش‌های بازاریابی ورودی شماست و به شما کمک می‌کند تا فرآیند ایجاد محتوا را در داخل سازمان به دست آورید.

به این ترتیب، شما بیشترین کنترل را بر روی فرآیند ایجاد محتوا خواهید داشت و بهترین صدای کسب و کار خود را می‌توانید ثبت کنید، زیرا در آخرین تحلیل، هیچ کسی بهتر از افرادی که در آنجا کار می‌کنند، کسب و کار شما را نمی‌شناسد. هیچ فریلنسر یا آژانسی قادر نخواهد بود تا این موضوع را برای شما ثبت کند، و خدمات بیرونی کردن یکی از اشتباهات بازاریابی محتواست که بسیاری از شرکت‌ها انجام می‌دهند.

  1. تشویق به هماهنگی بین بخش‌ها:

برای بهره‌برداری بیشتر از تلاش‌های بازاریابی محتوا، نیاز است که فروش و بازاریابی به طور بسیار هماهنگ باشند – و این کار بدون خرید و فروش دشوار است. این باعث می‌شود تا ایجاد محتوای مشتری محور و با کیفیت بالا برای فروش بهتر آسان‌تر شود زیرا تیم فروش شما درگیر خواهد شد.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم یک تیم درآمد با بهترین اعضای تیم فروش و بازاریابی خود ایجاد کنید. آن‌ها باید به اندازه دو بار در ماه با هم جمع شوند تا محتوایی که تیم فروش برای بستن معاملات بیشتر نیاز دارد، را مورد بررسی و ارزیابی کنند. این ارزیابی به محتوای قبلی ایجاد شده نیز اعمال می‌شود.

تعیین اهداف واضح (با فضای تعادل برای تغییرات غیرمنتظره) اهداف بازاریابی:

کدام را می‌خواهید دستیابی کنید؟ بسته به صنعت شما، این یک منطقه کلیدی برای مورد توجه است که شامل نحوه تأثیر رویدادهای جهانی بر برنامه‌های شما است. در حالی که هدف شما باید به دلیل عوامل خارجی تغییر نکند، اهداف سالانه شما – و نتایج آن‌ها – ممکن است به شدت نوسان کند.

  1. تعریف مخاطب و مسیرهای کاربری:

مشتریان در مراحل مختلف سفر خرید خود به محتواهای مختلف نیاز دارند. در ابتدا، آنها ممکن است بیشتر تمرکز خود را بر روی مشکلاتشان تمرکز دهند تا روش‌های ممکن برای حل آنها. خریدار در “مرحله آگاهی” سوالات متفاوتی را پرسیده و از سوالاتی متفازت با یک فردی که در مراحل نهایی است و بین دو گزینه تصمیم می‌گیرد، متمایز است.

استراتژی محتوایی مناسب محتوای جذابی را در طول دوره عمر مشتری فراهم می‌کند. بنابراین به خاطر داشته باشید که سوالاتی که خریداران در هر مرحله مطرح می‌کنند را رصد کنید و از این سوالات برای ایجاد پروفایل خریدارانتان و محتوا استفاده کنید.

بهترین ابزارهای بازاریابی محتوا

هیچ چیزی بهتر از ساخت یک مجموعه از ابزارهای بازاریابی محتوا وجود ندارد که به ما کمک می‌کنند روز به روز وظایف خود را بهتر انجام دهیم. آنها فرآیندهای ما را ساده‌تر می‌کنند، وظایف تکراری ما را به صورت خودکار انجام می‌دهند و ما را موثرتر و کارآمدتر می‌سازند.

در ادامه، ابزارهایی که هر بازاریاب محتوا باید در نظر بگیرد را معرفی می‌کنیم. استفاده از این ابزارها به شدت روش شما در جذب و تبدیل مشتریان به مشتریان پرداخت کننده را بهبود می‌بخشد.

  1. HobSpot

HubSpot یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) فوق‌العاده برای بازاریابان دیجیتال است. گزارش‌دهی بازدهی سرمایه‌گذاری در محتوا که با داشتن هر دو بخش بازاریابی و فروش امکان‌پذیر است، بی‌نظیر است و به شما کمک می‌کند تا بفهمید کدام تاکتیک‌های بازاریابی محتوا در حال کار کردن هستند و کدام یک به مشتریان جدید نمی‌رسانند.

توانایی ارتباط محتوا با رشد ترافیک و سرنخ در بخش‌های دیگر شرکت چالشی پیچیده است. اما زمانی می‌توانید به‌واقعیت نشان دهید که قطعه‌های خاصی از محتوا چگونه بهبود و بستن معاملات را تسهیل کرده‌اند، به یک سطح دیگر از تاثیر و ارزش دست یافته‌اید.

  1. Semrush

استفاده اصلی از Semrush ، ابزار تحقیق درباره کلمات کلیدی است، زیرا این ابزار بینش حیاتی درباره تعداد کلمات کلیدی که یک وبسایت برای آنها رتبه‌بندی می‌شود و محبوبیت آن کلمات را فراهم می‌کند.

اما Semrush تحلیل‌های بیشتری به جز کلمات کلیدی ارائه می‌دهد؛ از بهینه‌سازی فنی سئو، لینک سازی، تحقیق رقابتی، نظارت بر برند تا شناسایی فاصله‌های محتوایی. این ابزار بی‌قیمت به شما در ساخت استراتژی موفقیت در جستجوی طبیعی کمک می‌کند.

  1. Surfer SEO

 

Surfer SEO ابزاری برنامه‌ریزی و تجزیه و تحلیل است که به شما امکان می‌دهد با استفاده از صفحات پایه، محتوای پشتیبان و عوامل دیگر، به سرعت یک استراتژی محتوای سئو-محور را ایجاد کنید.

با تجزیه و تحلیل نتایج صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP)، برنامه‌ریزی محتوا و امکان ارزیابی، شما به سرعت درکی از منظره رقابتی درباره هر موضوع خواهید داشت. علاوه بر این، Surfer SEO یک افزونه دارد که به شما امکان می‌دهد توصیه‌ها را مستقیماً از طریق Google Docs به تیم نویسندگی خود ارسال کنید تا بتوانند توصیه‌های جامع درباره کلمات کلیدی اصلی و فرعی هر صفحه و همچنین زبان پشتیبانی را که برای دستیابی به موفقیت در جستجوها باید استفاده کنند، ببینند.

  1. Placeit

Placeit یک ابزار است که به شما امکان سفارشی کردن محتوا و تصاویر را می‌دهد. با هزاران تصویر از پیش طراحی شده و قابلیت بارگذاری تصاویر خود، امکانات بی‌نهایتی در اختیار شما قرار می‌دهد.

همچنین شما می‌توانید تصاویر خود را با نسخه‌های مختلف امتحان کنید قبل از خریداری و دانلود؛ این ابزار راهی سریع و آسان برای ایجاد تصاویر ویژگی و دیگر نیازهای شما است.

بازاریابی محتوا

نحوه تنظیم اهداف بازاریابی محتوا

هزاران متریک بازاریابی محتوا وجود دارد که در دسته‌بندی‌های مختلف قرار می‌گیرند. ما لیست خود را به هفت KPI کاهش داده‌ایم که به شما در ردیابی کارکرد و عدم کارکرد استراتژی خود کمک می‌کنند تا بتوانید استراتژی خود را به‌منظور اصلاح تنظیم کنید.

این همان چیزهایی است که باید ردیابی کنید:

۱. تعداد قطعات بازاریابی محتوا در هفته

۲. ترافیک آلی وبسایت

۳. نرخ جلسه به تماس

۴. فرصت‌های فروش (SQLs)

۵. میانگین طول چرخه فروش

۶. رتبه‌بندی برای کلیدواژه‌های مهم

۷. فروش‌های جدیدی منسوب به بازاریابی محتوا

 

 

شما هم دیدگاه خود را بنویسید.